לאחר שנות הפקרות בתחום

הדיינים יכריעו - והגנרטורים בשכונות יוסדרו באופן רשמי

הממשלה תידרש לאשר מתווה חדש שנבנה בתיאום עם ח"כים חרדים, שנועד לפתור את סוגיית הגנרטורים בשבת בשכונות החרדיות. עוד קודם, יפגשו דיינים ואנשי מקצוע כדי לבדוק אותו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גנרטור (צילום ארכיון: פלאש 90)

בימים אלו מובא בפני גדולי הדור והרבנים, מתווה חדש בסוגיית הגנרטורים בשבת, לפיו יוקמו בערים ובשכונות חרדיות תחנות כוח פרטיות קטנות שיוזנו בדלק יקר וינותקו מהרשת הארצית בשבתות, במטרה לספק לתושבים "חשמל כשר" ובטיחותי.

ל"כיכר השבת" נודע כי המתווה צפוי לקבל את ברכתו והוראותיו הפרטניות של הגאון הגדול רבי דב לנדו ראש ישיבת סלבודקא, המעורב בנושא השימוש בחשמל כשר בשבתות ומועדי ישראל כגדול תלמידיו של מרן החזון איש שהכריע לאסור את השימוש בחשמל הרגיל בשבתות ובחגים.

בנוסף, צפוי להתקיים דיון מעמיק בביתו של הגאון רבי שריאל רוזנברג ראש בתי הדין של מרן הגאב"ד הגר"נ קרליץ, כדי לבדוק את התועלת בה ואת הפיתרון מבחינת השבת ועניינים ממוניים נוספים. באסיפה צפויים להשתתף הרבנים הגר"י סילמן והגרמ"מ לובין, לצד מומחים ואנשי מקצוע הבקיאים בפרטים הטכניים.

על פי המתווה, בכל שכונה ויישוב שבהם יש רוב מובהק של שומרי מסורת, יוקמו תחנות כוח פרטיות קטנות. אלה יחוברו מצד אחד לרשת הארצית, ומהצד השני לרשת סגורה של אותו יישוב. במהלך השבוע הן יופעלו בגז טבעי "רגיל" - באמצעות מערכת צינורות שגם אותה יהיה צורך להרים ולממן - ואילו בשבתות ובחגים הרשת הפנימית תקבל "חשמל כשר" רק מהתחנות הפנימיות, שיופעלו באופן אוטומטי.

כמו כן, התחנות ינותקו גם מרשת חלוקת הגז הטבעי הלא כשרה ויופעלו באמצעות גז טבעי דחוס שמחירו גבוה פי שניים או שלושה ממחיר הגז הטבעי הרגיל. ההצעה כוללת רשימה של יישובים ושכונות שבהם יוקמו התחנות הפרטיות, בהם אלעד, בני ברק, ביתר עילית, בית שמש, ירושלים, מודיעין עילית ועוד.

בסיס התוכנית של הוועדה לענייני אנרגיה בשבת, כפי שפורסם בעבר ב'ידיעות אחרונות', נבנה בתיאום עם יו"ר ועדת הכספים בכנסת ח"כ משה גפני ויו"ר ועדת המדע ח"כ אורי מקלב, המעוניינים להביאה בהמשך לאישור הממשלה.

כזכור, הצורך בגיבוש מתווה שכזה נוצר, לאחר פרסום דו"ח מבקר המדינה שהצביע על הליקויים הקשים הקיימים בגנרטורים הרבים הפזורים בשכונות ובערים החרדיות, וגורמים לבעיות בטיחות מסכנות חיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר