אין חמלה

שבדיה תגרש פליטה בת 106 מאפגניסטן: "הגיל אינו עילה מספקת לקבלת מקלט במדינה"

בשבדיה דחו את בקשת המקלט של הקשישה שנדדה יחד עם משפחתה רגלית במשך שנים וחשבה שהגיעה אל הארץ המובטחת. הקשישה החליטה להגיש ערעור נגד ההחלטה (העולם הערבי)

פליטה מוסלמית קשישה. אילוסטרציה, למצולמת אין קשר לכתבה (צילום: שאטרסטוק)

שבדיה עומדת לגרש קשישה בת 106, בעלת אזרחות אפגניסטנית, שעברה מסע תלאות בניסיון להגיע אל המדינה הנכספת באירופה והגישה בקשת מקלט שנדחתה.

הקשישה, ביביהאל אוזבקי, יצאה מאפגניסטן יחד עם משפחתה בשנת 2015, והחלה לנדוד כשפניה מועדות לשבדיה שם קיוותה לקבל מקלט. המשפחה הייתה חלק גדול מזרם של פליטים שברח ממדינות דוגמת לוב, סוריה ועיראק וביקש להיקלט באירופה.

בני משפחתה של הקשישה הלכו עשרות קילומטרים ברגל, נסעו ברכבות ועברו תלאות במשך כשנתיים, עד שהגיעו לשבדיה שם הגישו את בקשת המקלט. אך כאמור, לפני כמה שבועות קבלו בני המשפחה מכתב רשמי מהרשויות ובו נאמר להם כי בקשת המקלט נדחית. לטענת בני משפחתה של הקשישה, כשהבינה שבקשתה נדחתה היא קבלה שבץ ומצבה הבריאותי הידרדר.

לדברי מינהלת ההגירה השבדית, גילה המתקדם של הקשישה האפגנית אינו עילה מספקת לקבל מקלט במדינה. לפי שעה, משפחתה של הקשישה מתכוונת להגיש ערעור על ההחלטה.

מצבם של הפליטים האפגנים אינו טוב, שכן מדינות רבות באירופה דוחות את בקשות המקלט שלהם, מאחר והם נחשבים יחסית לבטוחים אל מול פליטי יתר המדינות המוסלמיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר