ראיון ל'כיכר השבת'

יהורם גאון: שפר עלי גורלי שתחביבי פרנסתי

הזמר יהורם גאון בראיון מיוחד ל'כיכר השבת' לרגל יציאת האלבום החדש המשותף לו וליוצר עובדיה חממה שכתב והלחין את השירים. "אני לא מתחזק, תמיד הייתי שם" (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

הזמר יהורם גאון מוציא מחר אלבום חדש מלחניו ושיריו של הזמר והיוצר עובדיה חממה - "תפילת האדם". מדובר באלבום שכולו עוסק בתכנים דתיים ויהודיים אותם כתב חממה במיוחד עבור גאון שמלטף אותם בקולו מלא ההדר.

כיצד החלה ההכרות שלך עם עובדיה חממה?

זה התחיל כאשר שמעתי לראשונה את השיר שלו 'אנא בכוח' ששרף את הארץ ביופיו וחיפשתי אותו ואז אחרי פגישה שישבנו יחד, החלטנו שאנחנו רוצים לעבוד על פרויקט משותף והוא השמיע לי ממנגינותיו ואני פשוט הוקסמתי מהיופי הזה שהוא כותב. גם השפה שלו, השיר שבו הוא מתבטא ומבטא בו את מחשבותיו, שבה את ליבי לחלוטין.

אני מסיק שאם התחלתם לעבוד אחרי אנא בכוח עבדתם לא מעט על האלבום הזה

נכון. כארבע שנים. זה לוקח הרבה זמן, זה היה כמו סדנה. הוא העלה רעיון ואני אמרתי את דעתי עליו ועוד רעיון עד שברכנו על המוגמר. זו באמת הייתה עבודה נפלאה.

עובדיה חממה הוא אמן אמיתי, משורר אמיתי שממש שורף את עצמו בלהט היצירה היה נפלא לעבוד איתו.

מדובר באלבום דתי, האם זה הפעם הראשונה שאתה מוציא אלבום כזה?

רוב האנשים לא זוכרים אבל בתחילת הדרך שלי, בתקליטים הראשונים שלי היו שירי קודש, שירי שבת. היה לי תקליט שלם שנקרא 'נשמה' של שירי נשמה נשמה עם יצירות של החזנים הרשמן וקוורטין ועוד, כך שהייתי במחוזות האלו מהיום שאני מכיר את עצמי וזה לא חדש לי אבל עם חממה זה באמת הייתה תקופה נפלאה ומרנינה. תקופה שלא תשכח.

האם אתה לא חושש שתיתפס כחוזר בתשובה?

בדרך כלל אומרים על אמנים "מתחזק" במרכאות או בלעדיהם, אבל אני מגיע מבית שבו הסבא היה מקובל בישיבת 'בית אל' בירושלים אחד ממניין של תלמידים שנקראו 'חמד בחורים'. אני נמצא בעולם הדתי והיהודי כל הזמן, אין לי לאן לחזור או ללכת ובהחלט לא מדובר במשהו ששונה ממה שגדלתי עליו כל השנים.

האם האלבום החדש ייכנס גם למופעים שלך? ואיך אתה חושב שהקהל החילוני יקבל אותו?

אני מאד רוצה להופיע עם שירי האלבום הזה, לפחות חלק מהם אשזור בהופעות שלי כי הם יפים מאד. בחלקם יש בהם שליחות, על אהבת אדם שיר כמו' אדרבא' שכתב רבי אלימלך מליז'נסק, לא צריך להיות דתי כדי לאמץ את הדברים האלה גם חילונים יכולים לאמץ את הרעיון של לראות בזולת רק דברים טובים.

אני מאמין שהיופי הזה של המנגינות שכתב חממה יגרום גם לקהל חילוני לרצות להאזין ולשמוע ולשלב אותם למחוזות האלה, זה אחת הדרכים לחבר אנשים בינם לבין עצמם וליצירה הזו.

אתה בלע"ר בן 77 ופעיל ומקליט כל העת, איזה מספר אלבום זה?

"73 אלבומים", הוא עונה ומותיר אותי פעור פה, "אתה מוזמן לספור", הוא מוסיף בהומור האופייני לו. "היו שנים של שלושה וארבעה אלבומים והיו שנים של שקט. ב"ה אני לא מתעייף כי בזה אני עוסק. שפר עלי גורלי שהתחביב שלי הוא גם פרנסתי. מה יכול עוד אדם לבקש?"

לשאלה האם לא נמאס לו להופיע כל כך הרבה שנים, הוא משיב ללא היסוס אפילו לא קל, "לא. כל יום זה קהל אחר והיראה הזו מפני הקהל יש בה חשמל שיוצר זיק של קדושה בינך ובין הקהל שאתה מופיע לפניו. הופעה אחת אינה דומה לאחרת, כל אחת היא סיפור שלם שעומד בפני עצמו.

מה התקוות של מהאלבום הזה מלבד "אלבום זהב"?

(מצטחק קלות) האלבום הזה הוא זהב עוד לפני שנמכר כלל כל מהותו זהב ואני מקווה שהמאזינים יחושו את זה גם ויתחברו ליצירה המיוחדת הזו שלי ושל חממה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר