לא חושש מהחרדים

השר חיים כץ מתגרה: "משחקי הכדורגל בשבת - יימשכו"

שר העבודה חיים כץ יוצא בהצהרה פומבית כי בכוונתו להנפיק אישור למשחקי הספורט בשבתות ובמועדי ישראל, בעיתוי לא מקרי - יממה טרם כינוס מועצות גדולי וחכמי התורה על חילולי השבת (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר כץ (צילום: Flash90)

יממה לפני שמועצות גדולי וחכמי התורה מתכנסות לדון בהפרת הסטטוס קוו בישראל בנושא חילולי השבת המתרבים, ולאחר שראשי המפלגות החרדיות הודיעו לראש הממשלה נתניהו כי יתנגדו לאישור קיום משחקי הכדורגל בשבת, יוצא שר העבודה חיים כץ בהצהרה פומבית כי בכוונתו לאשר את המשחקים בשבתות.

כץ אומר לאתר ONE: "יהיה כדורגל בשבת. יהיה היתר עבודה, נוציא את זה. לא נמנע מכל הקבוצות בכל הגילאים לשחק פה כדורגל. נשמור על הסטטוס קוו הקיים".

כזכור, במוצאי השבת האחרונה קרא הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף להילחם באישור קיום המשחקים בשבת והתבטא כי זה יותר חמור מעבודות הרכבת בשבת.

במהלך שיעורו השבועי התייחס הראשל"צ לבקשה להתיר את המשחקים: "היתר רסמי, שזה יהיה בהיתר ולא באיסור, היתר רסמי, אוי ואבוי, אם יהיה כדורגל בשבת ויהיה היתר רסמי, כל המקומות כולם יעשו כדורגל, יבואו אנשים עם מכוניות".

"והספרדים שלנו, הבעיה של הספרדים שלנו", הדגיש הגר"י יוסף, "אנחנו דואגים להם, הם אנשים מסורתיים באים להתפלל בית כנסת, תלכו לראשון לציון, תלכו להרצליה ... אני הייתי שם, כמה פעמים שבתות עשיתי שם, וראיתי מה קורה שמה, אנשים לא כל כך דתיים אולי אפילו מחללי שבת, אבל ברגע שיש כדורגל בשבת וזה יהיה היתר רסמי של ועדת שרים - לא יודע מה שהם עושים שמה, יהיה היתר רסמי, אוי ואבוי".

"מה יהיה עם הספרדים שלנו?", הוא הוסיף, "במקום שישבו בשבת וילמדו תורה - אפילו אם לא לומדים תורה אבל לא לעשות חילול שבת ההמוני הזה, שעכשיו זה יהיה בהיתר, זה הרבה יותר חמור שהדבר נעשה בהיתר מאשר שעושים את זה שלא בהיתר".

הראשון לציון הוסיף ואמר כי "צריכים להתפלל על המנהיגים שלנו שהקדוש ברוך ייתן להם חכמה בינה ודעת שהם יחזרו בתשובה. רבותיי, כולנו חוזרים בתשובה, גם השרים וחברי הכנסת וראש הממשלה, כולם צריכים לחזור בתשובה, כל אחד והעבירות שיש בידו".

"אוי ואבוי הדבר הזה שיעשו, זה יותר גרוע רבותיי מהרכבת. כמה עשו רעש על הרכבת שעובדים בשבת, זה הפועלים שעובדים, לא יודע יהודים, גויים, אבל עשו מזה רעש, נכון? צודקים, ודאי צודקים, זה יותר גרוע. שמה זה רק פועלים, פה זה כל הספרדים שלנו, אחינו הספרדים, מסכנים, ייכשלו בחילול שבת כזה גדול".

את דבריו החריפים סיים הראשון לציון בתפילה ש"יתמו חטאים מן הארץ ולא יתמו חוטאים ויחזרו כולם בתשובה שלימה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר