פרשת ההקצאות בבני ברק

הרב דניאל זר הודיע: "מושך את כל העתירות המשפטיות"

בתום פגישתו עם יו"ר ש"ס אריה דרעי, הודיע הגאון הרב דניאל זר, כי ימשוך את העתירות כנגד עיריית בני ברק באשר להקצאות בעיר. הרב זר: "סומך על דרעי שיפתור את המשבר" • כל הפרטים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הפגישה בין דרעי לרב זר (צילום: כיכר השבת)

פרסום ראשון: הגאון רבי דניאל זר, ראש מוסדות 'אור דוד', הודיע הבוקר (רביעי) כי החליט למשוך את כל העתירות המשפטיות נגד ההקצאות בעיר בני ברק, כך נודע ל"כיכר השבת". ההחלטה של הגר"ד זר הגיעה לאחר פגישה עם יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי.

העתירות המדוברות עסקו בטענותיו של הרב זר נגד ההקצאות של עיריית בני ברק, מאחר ודילגו על מוסדותיו. עורכי דינו טענו בין היתר כי יש חשש לשחיתות בחלוקת ההקצאות.

מאחורי הקלעים, מי שביקשו מהגר"ד זר למשוך את העתירות הם חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני והשר דרעי. במהלך הפגישה, השר דרעי התחייב לרב זר כי הוא ייצא נשכר מהמהלך, מה ששכנע אותו למשוך את העתירות המשפטיות. משיכת העתירות בפועל תבוצע לאחר שהרב זר ייכנס למעונו של הגר"ש בעדני בכדי להודיע לו על כך.

יצוין, כי כניסתו של דרעי לפרשת ההקצאות הגיעה לאור בקשתו של הגר"ש בעדני לסיים את המשבר, בפרט שמדובר במוסדות של הרב זר הידוע כמי שפעל רבות למען ש"ס, כך שבמפלגה לא ראו סיבה שמוסדותיו ייפגעו.

השר דרעי הבטיח במהלך הפגישה כי הנושא יטופל כ"נושא אישי שלי". "אטיל את כל כובד משקלי בכדי שהמוסדות של הרב יעלו ויפרחו", הוא אמר. הרב זר מצידו הודה לדרעי ואמר: "תמיד אני מציית לגדולי הדור בפרט לחכם שלום והרב בעדני".

הרב זר הוסיף ואמר: "אף שבפועל לא קיבלתי שום הבטחה מצד העירייה, אני עושה זאת לבקשת גדולי ישראל, שאמרו כי השר דרעי ימסור נפש לפתור את המצוקה". במהלך הפגישה הזדהה דרעי עם הרב זר: "נעשה פה עוול, וצר המקום שלכם להכיל את כל המקום".

כמו כן, נודע ל"כיכר השבת" כי דרעי מינה את מנכ"ל ש"ס ורשת החינוך 'בני יוסף' חיים ביטון להיות אחראי לכך שכל הבנות ייכנסו לכיתות ולהחזיר את היחסים של ש"ס והמוסדות, כפי שהיה בעבר.

בנות בית הספר של הרב זר - מפגינות (צילום: באדיבות המצלם)

כזכור, לפני כחודשיים וחצי, כפי שנחשף ב"כיכר השבת", עורכי הדין דוד דרור, ויובל גרינשטיין ממשרד עו"ד דרור-גרינשטיין, הגישו עתירה מנהלית וצו מניעה דחוף בשם "מוסדות אור דוד בני ברק" בנשיאות הגאון רבי דניאל זר, בה נטען ל"חשד ממשי וכבד לשחיתות לכאורה בעיריית בני ברק".

עו"ד דוד דרור, סיפר ל"כיכר השבת" כי במסגרת הליך ההקצאות בעירייה חולקו שורה של קרקעות ומבנים, תוך ניגוד עניינים, וחשש לשחיתות לכאורה, למקורבים לבכירים בעיריית בני ברק, וזאת במקום הפעלת שיקול דעת מנהלי לטובת כלל הציבור, ובאופן אשר פגע באופן ישיר במוסדות הרב דניאל זר הפועלים בעיר.

בעתירה שהוגשה נטען כי אלי דדון, סגן ראש העיר מטעם סיעת ש"ס, וחבר בוועדה המייעצת לאיתור והקצאות, פעל להקצאת שורה של קרקעות לילדי וחתני אחיו. בעתירה נטען עוד כי דדון דאג לעמותות של קרובי משפחה נוספים וכן גם לעמותה שהוא עצמו הקים בה חברים שני אחייניו. לעתירה אף צורף סרטון וידאו ובו נראה אלי דדון מצביע במסגרת ישיבת מועצת העיר מס' 41, תוך כדי שראש העיר מנסה להוריד את ידו.

טענות העתירה מכוונות גם נגד גזבר העירייה, אשר עפ"י הנטען פעל להקצות תוך ניגוד עניינים עמוק, 800 מ"ר של משרדים לעמותה המנוהלת ע"י גיסו. העתירה מגוללת טענות קשות גם נגד ראש העיר בעצמו, חנוך זייברט, אשר עפ"י הנטען פעל להקצות קרקעות למקורבו מחסידות גור באמצעות שלוש עמותות. גם עוזרו האישי של ראש העיר, יוסף גרליץ, זכה לקבל עבור עמותת "בצוותא" הקצאה בשטח של 800 מ"ר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר