נתניהו לצלב האדום: "חמאס מחזיק באכזריות את אזרחינו וחיילינו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום עם נשיא הצלב האדום, ודן עימו בחיילים והאזרחים המוחזקים בידי חמאס בעזה. נתניהו ביקש את עזרתו של אורחו במידע (בארץ)

נתניהו ונשיא הצלב האדום (צילום: קובי גדעון לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) בירושלים עם נשיא הצלב האדום פיטר מאורר ודן עמו בסוגיית החיילים והאזרחים המוחזקים בידי חמאס בעזה.

ראש הממשלה ונשיא הצלב האדום (צילום: עומר מירון, לע"מ)

נתניהו אמאר לבן שיחו: "אני משוכנע שאתם יכולים לסייע". בשיחה ציין ראש הממשלה כי מערכת היחסים בין הצלב האדום לבין ישראל הוגנת ופתוחה. "חשוב לצלב האדום, לישראל ולשלום, אני חייב לומר לך שאתה מגיע בשעה שבה אנו עוסקים באכזריות הבלתי נסבלת הזאת, כאשר גופות חיילינו ההרוגים מוחזקות ואפילו המידע עליהם לא משוחרר".

באשר לאזרחים הלוקים בנפשם ומוחזקים בעזה בידי חמאס אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, אמר נתניהו: "מדובר באזרחים ישראלים חסרי ישע וחפים מפשע המוחזקים בעזה, שאותם אתה ביקשת לבקר ואנו ביקשנו מידע אודותיהם, אבל הם מוחזקים בצורה מאוד סגורה ואכזרית".

בסיום השיחה אמר נתניהו לאורחו: "אני מעריך את כל עזרתך במאמץ הומניטרי זה אל מול אכזריותו של חמאס, הם מוחזקים בידי חמאס תוך הפרה של כל הנורמות הבינלאומיות וכל הערכים עליהם הוקם הצלב האדום".

נשיא הצלב האדום השיב לראש הממשלה ואמר: "הנוכחות של הצלב האדום באזור זה אחד מהמבצעים הארוכים ביותר שהיו לנו. יש לנו מנדט מתוקף החוק הבינלאומי אבל תפקידנו הוא גם לסייע לאנשים ולמצוא דרכים פרקטיות",

עוד אמר, "אני מצפה שוב להזדמנות לטפל בכמה מהאתגרים שכולנו מתמודדים איתם היום ולראות כיצד הצלב האדום יוכל לסייע באתגר זה או אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר