תיק 3000

החשד נגד הרל"ש לשעבר של נתניהו: קבלת שוחד במזומן

פרשת הצוללות וכלי השיט לא מפסיקה לנפק כותרות, וכעת מתברר לפי הדיווח ב-ynet כי דוד שרן שניהל את לשכת נתיהו וייעץ לשר שטייניץ, קיבל דמי שוחד - חלקם במזומן (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דוד שרן, נתי מור ומיקי גנור (צילום: אוראל כהן ועמית שעל, ynet)

המעשים בהם חשוד דוד שרן, מי שהיה ראש לשכת ראש הממשלה, הם כי קיבל 30 אלף שקלים במזומן מהיועצים האסטרטגיים העצורים בפרשת הצוללות, כדמי שוחד עבור פעילותו למען האינטרסים שלהם.

לפי הפרסום ב-ynet, חוקרי המשטרה הטיחו בשרן את התנהגותו זו, אותה לדבריה הם גילו כחלק מהחקירה המסועפת של פרשת הצוללות (תיק 3000).

משטרת ישראל חושדת, כי כסף שהגיע מעד המדינה מיקי גנור - שייצג בישראל את התאגיד הגרמני 'טיסנקרופ' וביקש לקדם עסקאות רכש ואחזקת צוללות וספינות והקמת מפעל אמוניה - הועבר ממנו דרך היועצים האסטרטגיים צחי ליבר ונתי מור שנעצרו השבוע, אל דוד שרן עצמו.

עד המדינה גנור הפנה את החוקרים להעברה כספית שביצע לפני קצת פחות משנה לחשבון הבנק של השניים, ממנו לטענתו משך מור 30 אלף שקלים במזומן והעביר אותם במזומן לשרן, על פי חשד החוקרים, כדי שיעזור לאינטרסים שלהם בהיותו יו"ר מטה שר התשתיות יובל שטייניץ.

שרן בבית המשפט (צילום: אסף מגל, ynet)

וזו לא היתה ההעברנ היחידה. מקרים דומים אירעו לכאורה כבר לפני כשלוש שנים, אז ליבר "חיבר" בין גנור לבין שרן. לדברי גנור בעדותו המשמעותית, הוא ראה בשרן עוד דמות שעשויה לקדם את ענייניו כנציג התאגיד הגרמני, בעסקאות שמהן היה אמור לגזור עמלות בסך מיליונים רבים.

גנור הוסיף וטען בפני החוקרים, כי כספי השוחד הועברו גם במזומן לשרן, לפני חודשים ספורים בלבד, בסך 50 אלף שקלים פלוס מע"מ, מתוכם הוצאו בידי מור 30 אלף ש"ח במזומן כדי להעבירם לשרן.

לפי הדיווח ב-ynet, כשהחוקרים הטיחו במור כי "הכסף במזומן הועבר לדוד שרן", הוא הכחיש זאת והסביר כי משך את הכסף לשימושו האישי, על חשבון משכורתו. "מי שהביא את גנור למשרד הוא השותף שלי ליבר. תשאלו אותו. הוא עבד מולו", המשיך וענה היועץ האסטרטגי.

מטעם עורכת דינו של שרן, אפרת ברזילי, טרם נמסרה תגובה לידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר