בגיל 35

הבחור המבוגר בישיבה התארס - חודשיים אחרי שהתייתם מאמו

בחורי ישיבת רכסים מרוגשים ושמחים מאז נודע על אירוסי חברם בן ה-35 - המבוגר ביותר בישיבה - זמן קצר אחרי שהתאבל על אמו שנפטרה בפתאומיות. החברים מגלים: ברכת הרב שלנו היא שעזרה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שמחים עם אירוסי החבר. אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/FLASH90)

צהלה בישיבה: הבחור אמיתי אמדדי בא אתמול בשעה טובה בברית האירוסין, בגיל 34.5, אחרי שנות המתנה ארוכות. הכלה (26.5) היא אפרת בן שטרית, בת המושב זוהר שבדרום, הקטנה ממנו ב-8 שנים.

השמחה באירוסיו של אמיתי, בקרב כל מכריו, היא גם בשל העובדה כי לפני כחודשיים בלבד נחתה על ראשו בשורה קשה ביותר, כשאמו אורה נפטרה בפתאומיות, ללא כל רקע רפואי נראה לעין.

החתן הטרי, תושב ירושלים, לומד בישיבת רכסים שבראשות הרב סופר, ולא רק 420 הבחורים שבה נרגשים לשמע אירוסיו, אלא גם כל בוגריה הרבים של הישיבה, מאחר ואמיתי לומד בה למן השנה הראשונה להקמתה.

חבריו של אמדדי, המפליגים בשבח טוב ליבו ויראת השמיים שלו, אף יודעים לספר עובדה מדהימה. לדבריהם, אחד מרבני הישיבה הרב יעקב בנבנישתי תושב רכסים, הבטיח בפורים האחרון לבחור המבוגר בישיבה כי עד לימים הנוראים הקרובים הוא ימצא את זיווגו.

רווק מבוגר אחר, שרוליק לייזרוביץ', עדיין מחכה. צפו בדבריו המרגשים (צילום: ארגון 'הגפן')

הרב בנבנישתי נחשב לצדיק בעיני כל תלמידיו ומכריו. בהקשר זה מציינים כמה מהם את העובדה המצערת כי בגילו - כבן 50 - לא זכה עדיין להיפקד בזרע של קיימא, וכי בעקבות כך הוא שעה לעצת רבנים שהנחו אותו לשנות את שמו הפרטי ליעקב - "רבי יעקב", כפי שהוא נקרא היום בפי מעריציו.

"אין ספק כי ברכתו, ברכה של צדיק אמיתי, היא שהועילה. בגללה זכינו לראות את אמיתי שלנו מוצא את זיווגו באושר ושמחה", הם אומרים.

בשעות הלילה המאוחרות הגיע החתן אמיתי לישיבה, וכבר ברדתו מהאוטובוס המתינו לו במקום מאות חבריו שפרצו בשירה אדירה ומעגלי ריקודים על הכביש הסמוך. חדרי הישיבה ומבואותיה אף קושטו לקראת בואו בבלונים ובשלטים עם פסוקי הודיה לה' על בשורת האירוסין המשמחת - וההיסטורית במונחים מקומיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר