החקירה בארה"ב

פייסבוק: "מצאנו הוכחות למעורבות של רוסיה בבחירות בארה"ב"

הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק, הודיעה אמש כי מצאה הוכחות לכך שרוסיה הייתה אחראית על שתילת מסרים פוליטיים ברשת בניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות בארצות הברית (בעולם)

מייסד פייסבוק מארק צוקרברג (צילום: שאטרסטוק)

הניסיון הרוסי להשפיע על הבחירות בארה"ב: הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק, הודיעה אמש (רביעי) כי מצאה הוכחות לכך שרוסיה הייתה אחראית על שתילת מסרים פוליטיים ברשת בניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות בארצות הברית. בין השאר זיהו בפייסבוק מעורבות של רוסיה במודעות פרסום והקמת דפים על נושאים פוליטיים שונים.

בהודעה של אלכס סטיימוס, מנהל האבטחה הראשי ברשת החברתית פייסבוק, נאמר כי בין יוני 2015, אז הודיע דונלד טראמפ על החלטתו לרוץ לבית הלבן ועד לחודש יוני האחרון, הושקעו לפחות 100 אלף דולרים, מתוכם 50 אלף דולר בקידום 2,200 מודעות פוליטיות

עוד אמר סטיימוס כי במסגרת המאמץ הרוסי שהשפיע על הבחירות הוקמו 470 חשבונות ודפי פייסבוק מפוברקים, שניסו להשפיע על השיח האמריקני בנושאים שונים השנויים במחלוקת בארה"ב, כמו הגירה וגזענות.

ג'ארד קושנר על חקירת הקשר הרוסי (C-SPAN)

סטיימוס אמר כי: "אנו משתפים פעולה עם הרשויות הפדרליות בנוגע להתערבות בבחירות לנשיאות ארה"ב. הבדיקה שלנו העלתה כי כל הדפים קשורים בדרך כזו או אחרת למבצע שמקום מוצאו ברוסיה. כל הדפים שעדיין היו פעילים הושבתו ברגע שנודע לנו עליהם".

במקביל דווח כי הרשת החברתית העבירה לתובע המיוחד רוברט מולר, מי שמנהל את החקירה בנושא המעורבות הרוסית, מידע על פרסום ברשת בנוגע לבחירות. על פי גורם שצוטט בסוכנויות הידיעות, המידע שהועבר נוגע לאלו שקנו את המודעות ועותקים שלהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר