יפן ודרום קוריאה: לאשר סנקציות נוספות נגד קים ג'ונג און

שינזו אבה, ראש ממשלת יפן, קורא לעולם להתאחד סביב הטלת סנקציות נוספות עם צפון קוריאה בגין הניסוי הגרעיני האחרון שערכה. בין הסנקציות שארה"ב מבקשת להטיל: הקפאת נכסי השליט (בעולם)

פיונגיאנג, בירת צפון קוריאה (צילום: משה שי, פלאש 90)

שינזו אבה, ראש ממשלת יפן, קורא הבוקר (חמישי) לעולם להמשיך להתאחד סביב התמיכה בסנקציות של מועצת הביטחון שם האו"ם נגד צפון קוריאה בניסיון ללחוץ עליה. לדבריו, מדובר במשבר חריף שיש לפעול בנוגע אליו בהקדם.

מוקדם יותר קרא גם נשיא דרום קוריאה מון ג'אה-אין לרוסיה לתמוך בהמשך הסנקציות נגד קוריאה הצפונית לאחר הניסוי הגרעיני השישי שביצעה המדינה הסגורה. הנשיא ג'אה-אין אמר את הדברים לנשיא הרוסי ולדימיר פוטין במהלך פורום כלכלי שנערך ברוסיה.

אמש ביקשה ארה"ב ממועצת הביטחון של האו"ם להטיל שורת סנקציות נוספות על צפון קוריאה בעקבות הניסוי הגרעיני האחרון שביצעה בתחילת השבוע.

בין השאר מבקשים האמריקנים להטיל על קוריאה הצפונית אמברגו נפט, חרם ייצוא טקסטיל והעסקת עובדים קוריאנים בעולם, כמו גם איסורי נסיעה והקפאה של נכסי של השליט קים ג'ונג און.

בשיחה שקיים הנשיא האמריקני דונלד טראמפ עם נשיא סין שי ג'ינפינג, הבהיר טראמפ כי הבחירה הראשונה שלו אינה פעולה צבאית נגד קוריאה הצפונית. טראמפ אמר לאחר השיחה אמש כי "הייתה לנו שיחה מאוד כנה ומאוד חזקה, שנמשכה הרבה זמן. הוא (שי) רוצה לעשות משהו, נראה אם הוא יוכל או לא, אבל לא נשלים עם מה שקורה בקוריאה הצפונית".

בבית הלבן אמרו כי "שני המנהיגים גינו את הצעדים הפרובוקטיביים ומערערי היציבות ואמרו כי המסלול שבו צועדת קוריאה הצפונית מסוכן לשלום העולם ומנוגד לאינטרסים שלה. השניים התחייבו לחזק את שיתוף הפעולה ולנקוט צעדים נוספים במטרה להשגת פירוז גרעיני בצפון קוריאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר