לפחות 8 הרוגים

"עשרות מיליונים יושפעו מההוריקן 'אירמה'"

באו"ם מעריכים כי עשרות מיליוני בני אדם יושפעו מסופת ההוריקן 'אירמה' שתכה בחופה הדרומי של פלורידה בתחילת השבוע. עד כה נהרגו שמונה בני אדם בעקבות הסופה (עולם)

הוריקן אירמה, מהחלל (צילום: Intl. Space Station‏ / טוויטר)

באו"ם מעריכים הבוקר (חמישי) כי עשרות מיליוני בני אדם עלולים להיות מושפעים מסופת ההוריקן 'אירמה' שאמורה להגיע בחופה הדרומי של פלורידה בתחילת השבוע הבא. במדינות רבות הוכרז מצב חירום בעקבות הסופה, ותושבים אגרו מזון רב ונערכו לפינוי למקלטים.

בינתיים, נקבע מותם של לפחות שמונה בני אדם בהם ילד בן שנתיים בעקבות הסופה הקשה שמוגדרת כאחד העוצמתיות במאה השנה האחרונות. במדינת האיים אנטיגואה וברבודה גרמה הסופה לנזק מוערך של כ-150 מיליון דולרים. שיקום הנזקים, כך על פי ראש הממשלה גסטון ברון עשוי לקחת שנים.

במקביל, החזאים מדווחים על סופת הוריקן נוספת שהחלה באוקיינוס, הרחק מהיבשה, בשם "חוזה". עוד דווח כי סופה "קטיה" התעצמה גם היא וכעת היא מוגדרת גם כן כהוריקן.

"אירמה" שתכה הלילה בעוצמה בפורטו ריקו, תביא עמה על פי התחזית רוחות במהירות של 300 קמ"ש. בשבת צפויה הסופה להגיע לקובה, עם רוחות של 240 קמ"ש. מהירות הרוח תיחלש ביום ראשון, אז תגיע הסופה לפלורידה, במהירות בעוצמה של 210 קמ"ש.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אנחנו איתכם. ההוריקן נראה כמו הגדול ביותר שתועד באוקיינוס האטלנטי". בהמשך כתב טראמפ: "אנחנו עוקבים אחר ההוריקן מקרוב. הצוות שלי, שעשה ועושה עבודה כל כך טובה בטקסס, כבר נמצא בפלורידה".

מושל פלורידה ריק סקוט, מושל פלורידה קרא לתושביו להישמר מהסופה: "זכרו, נוכל לבנות מחדש את בתיכם - אבל לא נוכל לבנות מחדש את חייכם" אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר