החל משפטה של סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום

במסגרת הפרשה המסועפת צפויים להעיד למעלה מ-45 עדים. בפרקליטות מייחסים לפאינה עבירות רבות של לקיחת שוחד, בקשת שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
קירשנבאום (צילום: Gili Yaari/FLASH90)

בבית משפט המחוזי בתל אביב נפתח הבוקר (חמישי) משפטה של סגנית שר הפנים לשעבר פאינה קירשנבאום, במסגרת פרשת 'ישראל ביתנו'. לצידה של קירשנבאום התייצבו מואשמים נוספים. במקביל, הגישה הפרקליטות בקשה לחלט רכוש מסגנית השר לשעבר בהיקף של 5.7 מיליון שקלים.

במסגרת הפרשה המסועפת צפויים להעיד למעלה מ-45 עדים. בפרקליטות מייחסים לפאינה עבירות רבות של לקיחת שוחד, בקשת שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס.

בין היתר, מואשמת קירשנבאום כי מאז 2006 ועד לפתיחת החקירה המשטרתית הגלויה בדצמבר 2014 פעלה ח"כ קירשנבאום באופן שיטתי ומתוכנן, לעיתים מתוחכם, לשם ביצוע שורה של עבירות. כך, במקרים רבים, ניצלה קירשנבאום את תפקידיה כעובדת ציבור ואת מעמדה ובמיוחד את שליטתה על תקציבי מדינה (הכספים הקואליציוניים) כדי לדרוש שוחד ולקחת שוחד ממוסדות ציבוריים, מעמותות ומגורמים פרטיים. השוחד ניתן בדמות טובות הנאה פסולות עבורה או עבור בני משפחתה, עבור מפלגת ישראל ביתנו ועבור מקורבים - אליה או למפלגה.

על פי כתב האישום, לעיתים קרובות קירשנבאום אף ביקשה או דרשה מעובדי ציבור אחרים, מראשי גופים ציבוריים, ממנהלי עמותות ומאנשים פרטיים לפעול עימה יחד לשם הגשמת מטרותיה הפסולות ולשם הסתרתן ודרבנה אותם לעשות זאת. כתבי האישום מתייחסים ליותר מ-10 פרשיות שונות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר