המהלך הקודם נכשל

תמריץ כספי לאתרים ואפליקציות שיקלו עם הצרכן

בעקבות חוסר ענין שהציבור גילה עד כה באפליקציות ואתרים להשוואת מחירים, יוצאת היום המדינה במבצע שנועד להגדיל את השימוש באותן פלטפורמות שיוזילו את יוקר המחיה (צרכנות)

השוואת מחירים באפליקציה. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

במשרד הכלכלה וברשות להגנת הצרכן יוצאים היום (חמישי) במבצע, במסגרתו יוענקו 550 אלף שקלים לאתרים ואפליקציות שנועדו להשוואת מחירים בתחום המזון והפארם.

מטרת המהלך היא להגדיל באופן משמעותי את שימוש הצרכנים באותן פלטפורמות להשוואת מחירים, והשאיפה היא כי בתוך שנה יוכפל מספר המשתמשים בהן.

הרקע למהלך, הוא כישלון קודם באותו ענין. בעקבות מחאת יוקר המחייה לפני שש שנים, הממשלה אישרה חוק המחייב את רשתות המזון המוגדרות כרשתות גדולות להעביר לה לפרסום את מחירי המוצרים באופן שוטף.

את הנתונים יכלו הצרכנים לדלות דרך אתרים ואפליקציות שנועדו לצורך השוואת מחירים, וזו אכן הייתה כוונתה של המדינה כשחוקק החוק - להשתמש בגופים פרטיים שיעניקו לצרכן את המחירים בזמן אמת בכל רשתות השיווק.

אך בבדיקה שערכו במשרד הכלכלה וברשות להגנת הצרכן התברר, כי השימוש באתרי השוואת המחירים הוא קטן באופן משמעותי ממה שחשבו כשחוקק החוק, אף שלאחרונה נכנסו לרשימה גם רשתות הפארם.

כעת, עם התמריץ הכלכלי החדש לאתרים ולאפליקציות מוצלחות בתחום, מקווים שחול סוף סוף מפנה לטובה, לטובת הלקוחות שבקלות יוכלו לעשות השוואת מחירים.

תקופת הענקת המענק תהיה כחצי שנה מיום השקת תחרות, והוא יחולק לשני קטגוריות - אתר ואפליקציה. על פי הכללים, האתר שיגיע למקום הראשון יקבל 175 אלף שקל, כשיציג היקף של 300 ביקורים (של גולשים שונים) בחודש, והאתרים שיגיעו למקום השני יקבלו מענק של 100 אלף שקל (עבור 100 אלף מבקרים).

בקטגוריית האפליקציות יוענק פרס ראשון של 75,000 שקל עבור אפליקציה שתגיע בתוך חצי שנה ל-75,000 משתמשים, והפרס למקום שני יהיה 50,000 שקל שיינתנו לכל אחת משתי האפליקציות הראשונות שהגיעו ל-50,000 משתמשים ייחודיים.

עקרונית, חברה אחת יכולה לזכות גם במענק האינטרנט וגם במענק האפליקציה ולהגיע לסך של 250 אלף שקל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר