תיק 3000

הוארך מעצרו של ראש לשכת רוה"מ לשעבר

דוד שרן חשוד בקבלת עשרות אלפי שקלים לכיסו כחלק מעסקת הצוללות כספים שהועברו לידיו על פי החשד באמצעות מיקי גנור שהעביר את הכסף דרך שליח (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יהודה חיים, פלאש 90)

ראש לשכת ראש הממשלה לשעבר, דוד שרן, חשוד כי קיבל עשרות אלפי שקלים שוחד בפרשת הצוללות בעת שכיהן כראש הלשכה של נתניהו. כך עולה מעדותו של יועץ התקשורת צחי ליבר שחשוד במתן כספי השוחד, אותם קיבל ממיקי גנור מי שייצג את יצרנית הצוללות הגרמנית טיסנקרופ, שמשמש עד מדינה בפרשה.

מוקדם יותר היום הסנגורים של ליבר הודו בשמו בדיון בבית המשפט כי הוא אכן העביר כסף לידי שרן. עורכי הדין יאיר רגב ויפה גולן אמרו בדיון: "פנה אליו חבר ואמר 'גש לגנור ותביא את הכסף'. מפה ועד לזה שהוא הופך להיות העבריין הראשי זה רחוק. לגנור היה קשר ישיר עם שרן. הוא לא ידע על זה. האם מרשי ידע על מה המידע שהעביר שרן לגנור?".

מעצרו של שרן הוארך בשישה ימים. קודם לכן הוארך בשנית מעצרו של דוד שרן שעליו קבעה השופטת כי "החשד התחזק משמעותית".

המשטרה מייחסת כעת לשרן עבירה של שיבוש הליכי חקירה. לפי החשד, עד המדינה מיקי גנור ביקש להבטיח את מינויו וזכייתו במכרזים באמצעות הקשר שטיפח עם שרן שהיה בלשכת ראש הממשלה. השופטת עינת רון אמרה בדיון: "מאז הדיון האחרון נאסף עוד חומר חקירה. יש בחומר שנאסף לחזק את החשד באופן משמעותי".

ליבר נעצר יחד עם שותפו נתי מור ביום שבו נעצר גם ראש לשכת ראש הממשלה לשעבר. לפי החשד, מור וליבר חתמו עם עד המדינה בפרשה מיקי גנור על הסכמים פיקטיביים וקיבלו את הכספים, שהועברו לרשותו של שרן.

גנור הפנה את החוקרים להעברה כספית שביצע לפני קצת פחות משנה לחשבון הבנק של השניים ומשם משך מור 30 אלף שקלים שלפי החשד הועברו במזומן לשרן. העברות דומות נרשמו גם בשנת 2014. באותה שנה חיבר ליבר בין גנור לשרן. החשד גם כאן שכספי השוחד הועברו באמצעות חברת הייעוץ של ליבר ומור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר