אסון טבע נוסף

רעידת אדמה עוצמתית הכתה במקסיקו

אסונות הטבע ממשיכים במלא עוצמתם ועכשיו זו רעידת אדמה חזקה במיוחד בעוצמה 8.1 בסולם ריכטר הכתה במקסיקו לפחות שני בני אדם נהרגו ואזהרת צונאמי פורסמה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אנשים שנמלטו מבתיהם במקסיקו סיטי מחשש לקריסה (צילום: יהודה משי זהב)

רעידת אדמה עוצמתית במיוחד ברמה של 8.1 דרגות היכתה הבוקר (ו') באזור חופי דרום מקסיקו, סמוך לגבול גואטמלה. לפחות שני בני אדם נהרגו במדינה צ'יאפה בדרום מקסיקו. אזהרת צונאמי פורסמה במדינות במרכז אמריקה ובדרומה: מקסיקו, גואטמלה, אל סלבדור, הונדורס, פנמה, אקוודור, ניקרגואה וקוסטה ריקה. גל צונאמי ראשון דווח בחופי מקסיקו - מרכז אזהרות הצונאמי מסר כי תועד גל בגובה 70 סנטימטרים.

מוקד הרעש היה במרחק של כ-100 קילומטרים דרומית-מערבית לעיירת החוף פיפיאן (165 קילומטרים ממערב לטפצ'ולה) ובעומק של 35-33 קילומטרים מתחת לפני הים. כמה רעידות משנה הורגשו לאחר מכן, כולם מעל דרגה 5.

רעש האדמה הורגש היטב גם בבירה מקסיקו סיטי ובניינים רעדו. טרם דווח על נזק רציני בעיר. אזעקות נשמעו ותושבים רבים יצאו בבהלה לרחובות בשעת ליל מחשש לקריסת בתים, ומסוקים חגו באוויר בחיפוש אחר מוקדי נזק. הפסקות חשמל נרשמו ברחבי העיר.

הרשויות מסרו כי מדובר ברעידת האדמה החזקה ביותר שהיכתה בעיר מאז ספטמבר 1985, רעידה שגרמה למותם של אלפים ולנזק רב.

יו"ר ארגון זק"א יהודה משי זהב, השוהה בימים אלה בדיוק במקסיקו סיטי, תיעד אזרחים שיצאו לרחוב: "דקות ספורות לפני חצות הופעלו הצופרים המכריזים על אזהרה מפני רעידת אדמה. בזמן שמיעת הצפירה אירעה רעידה חזקה שהורגשה באופן משמעותי מאוד. כל התושבים והאורחים של בתי המלון יצאו לרחובות מחשש לקריסת בניינים".

"היינו בכיכר העיר ופתאום הייתה אזעקה והרגשנו למשך שניות ארוכות את האדמה רועדת מתחת לרגלינו", אמר משי זהב. "זה היה היסטרי. תוך שניות אני רואה מאסות של אנשים עם שמיכות ופיג'מות, חלקם עם ילדים על הידיים, וכולם רצו לאמצע הכביש בבהלה גדולה. כוחות הצלה ומשטרה הגיעו לעיר ולא נתנו לעלות חזרה לבניינים. כוחות כיבוי מסיביים הגיעו למרכז העיר וניסו להבין אם יש נפגעים בבניינים. הרגשתי ממש בעוצמה את הרעידה, ממש רטט ברגליים. למזלי היינו בחוץ ולא בבניין. כרגע מנסים לחזור לשגרה, יש מקומות שלא נותנים לחזור ויש מקומות שכן. החשש הגדול כרגע הוא מקריסה של בניינים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר