הפרקליט החולה

עו"ד וינרוט: "אני לא בא בטענות נגד המוות" • צפו

הסניגור החרדי הבכיר עורך הדין יעקב וינרוט, המתמודד עם מחלה קשה, הפגין את אמונתו התמימה בקב"ה במהלך ראיון בו גונן על גב' שרה נתניהו שהואשמה במעשי מרמה (חדשות)

וינרוט בראיון (צילום מסך: מתוך חדשות 2)

עורך הדין יעקב וינרוט הסניגור החרדי הבכיר המייצג בימים אלו גם את רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו שהואשמה בערב שבת במעשי מרמה, מתמודד בשנה האחרונה עם מחלה קשה, ובראיון אתמול הפגין את אמונתו התמימה בקב"ה.

כשנשאל על ידי מגיש חדשות 2 דני קושמרו מה שלומו, ענה הפרקליט: "אני מתפלל לריבונו של עולם שיתן לי עוד יום ועוד יום ועוד יום. אצלי שום דבר אינו פשוט ואף שעה אינה פשוטה, אבל אני יהודי מאמין - ואני מאמין בעולם מושגח".

וינרוט אף גילה, כי "במצוות רופאי אני ממשיך לעבוד, פשוט כך הם ציוו עלי וכך אני עושה". בתוך דבריו בהם גונן כצפוי על מרשתו גב' נתניהו, הוא אמר: "לא בא בטענות נגד המוות ונגד התקשורת - את שניהם אי אפשר לשנות".

תחילה הוא התייחס כאמור להחלטה להגיש כתב אישום נגד רעיית ראש המשלה: "אתם ידעתם על העברת דברים באופן שיטתי וקבוע מירושלים לקיסריה, הרי ידעתם וידעתם, והיום אתם רואים מה ידעתם. אני לא יכול להגיד לך את התשובות שאתן בשימוע, אבל אני מבטיח לך לראות אותך אחרי השימוע, ואז תראה מה ידעתם גם בפרשה הזו".

"מני נפתלי זה טיעון שסך הכל מתייחס לכמות המנות", הוסיף וינרוט. "אני מדבר על העיקרון שמוטח בגב' נתניהו, שהיא מעצם זה שהעסיקה מבשלת, לא עלינו, הלכה וקנתה אוכל בחוץ. אז אני אומר לך שלדבר הזה, על הטיעון הזה, לנו יש תשובות על גבי תשובות, גם עקרוניות, גם עובדתיות, הדבר הזה הוא חסר ידיים ורגליים כאישום פלילי".

באשר לאפשרות שבני הזוג נתניהו יבחרו לגשת בסוף לעסקת טיעון, אמר העו"ד: "אני לא רואה שאנחנו מציעים עסקת טיעון או מגיעים לעסקת טיעון גם אם יציעו לנו", הדגיש הפרקליט. "אנחנו נלחם על הזכאות, יש לנו על מה להילחם אני לא חושב שאנחנו צריכים לוותר פה כהוא זה".

בהתייחסו לחקירת פרשת המתנות ('תיק 1000'), קבע וינרוט כי "חוק המתנות קובע, שאם אדם מקבל מתנה על רקע העבודה המקצועית שלו או המעמד שלו, אזי יש בזה פסול או שחייב לדווח. כשהוא מקבל את זה בצורה חברית, גם אם זה בצורה גועלית, כמו שאתם מתארים, גם אם הוא ביקש או דרש אותה. ונתניהו לא ביקש ולא דרש".

גם לדרישה ולפרסום של ראש הממשלה את שיחותיו עם שלדון אדלסון מו"ל ישראל היום לשעבר, הגיב יעקב וינרוט: "אני חושב שחובת הפרסום שהוטלה במקרה הזה היא שגייה קשה מבחינה משפטית למרות שזה פסק הלכה של ביהמ"ש העליון. אני חושב שזה מטיל עול בלתי סביר על איש ציבור, אבל בעיקרון אני אומר לך שאם ראש הממשלה היה שואל אותי, הייתי אומר לו לפרסם את שיחותיו עם כל עורכי העיתונים".

"תראה מה קרה בתקופה האחרונה, מה עובר עלינו בשנה האחרונה או אפילו בשנים האחרונות. אנחנו מבזבזים אין סוף מלל, אין סוף הודעות, אנחנו יוצרים חדשות בלי סוף, אנחנו זורקים עשרות מיליוני דולרים שצוללים כעופרת במים אדירים על חקירות, ועם מה אנחנו נשארים? חמגשיות וסיגרים, זה מה שיש לנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר