באישון ליל

ערד: השלט הבעייתי הורד, ארבעה נעצרו

לאחר עימות ארוך בין המפגינים החרדים לבין החילונים הורתה המשטרה להסיר את שלט המחלוקת שפגע בכבוד האדמו"ר ועורר את המהומה. ארבעה נעצרו בשל האירועים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המהומה בערד (צילום: סולימן אל-עמור ואילנה קוריאל, ynet. תמונות: באדיבות המצלם)

המהומה בערד בין חסידי גור לבין תושיבם חילונים בעיר הסתיימה לאחר ששלט המחלוקת נגד האדמו"ר מגור הוסר

חסידים רבים תושבי העיר הגיעו למחות מול הבית ברחוב הגלעד 46, כוחות משטרה גדולים, שוטרי יס"מ ופרשים הגיעו למקום כדי להפריד בין הניצים. גם השר יעקב ליצמן הגיע מירושלים וביקש ממפקד המשטרה להסיר את השלט. המשטרה טענה שהיא צריכה אישור מהיועץ המשפטי למהלך כזה וזה יכול להינתן אם בכלל רק בבוקר. ליצמן הודיע למשטרה שהאברכים ישארו עד הבוקר ואז יגיעו אוטובוסים עם אלפי חסידים נוספים.

בינתיים הביאו למקום עשרות שקיות במבה, מארזי בייגלך, עוגיות ושתייה להרוות את ההמונים. לאחר 7 שעות שהאברכים הביאו את מחאתם, שרו שירים ואמרו מזמורי תהילים, מפקד משטרת ערד וסממ"ז דרום במשטרה נכנסו לחפק המשטרתי שהגיע למקום וסיכמו שכל האברכים ירדו למורד הרחוב והמשטרה תדאג להסרת השלט,

החסידים ניאותו להצעה והמשטרה הכריחה את בעל הבית להסיר את השלט שהוסר מידית וההמונים התפזרו. לדברי החסידים, המשטרה הבטיחה לדאוג ששלטים כאלה לא יתלו בערד.

הבוקר עיכבה המשטרה לחקירה שלושה גברים חרדים תושבי ערד בחשד שאתמול זרקו צמיגים בוערים לעבר בית מגורים בערד עליו נתלה שלט המחלוקת

במהלך המחאה אמש נעצרו 4 חשודים וחשודה, בחשד לתקיפת שוטרים והפרת הסדר הציבורי, 4 מהם שוחררו ואחד יובא היום להארכת מעצר.

"המשטרה ערה לצורך הציבורי לבטא מחאה, יתרה מכך היא מכבדת מאפשרת ומאבטחת את ציבור המוחים באופן שוויוני, יהא המגזר אליו הם משתייכים אשר יהא, יחד עם זאת מי שיפר את החוק ויפעל באלימות יתקל באכיפה ובאפס סובלנות", נמסר מהמשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר