חשש כבד

סופת ההוריקן "אירמה" הגיעה לפלורידה

סופת ההוריקן העוצמתית במיוחד "אירמה" הגיע בשעות האחרונות לעיר הדרומית ביותר בפלורידה "בקי ווסט". מאות אלפים עזבו את בתיהם מחשש לפגיעת סופת ההוריקן (בעולם)

הדקלים ברוח העזה (צילום: שאטרסטוק)

ארה"ב עדיין נמצאת תחת איום כבד של סופת ההוריקן 'אירמה'. שירות החזאות האמריקני הלאומי הודיע לפנות בוקר (א') כי הרוחות הראשונות של הוריקן 'אירמה', שנושבות במהירות של 190 קמ"ש, הורגשו בקי ווסט שבפלורידה, העיר הדרומית ביותר בארצות הברית. מוקדם יותר הלילה הודיעו חזאים בפלורידה כי רוחות עזות וסופות טורנדו המבשרות על בואו של ההוריקן החלו לנשוב בחופי המדינה. בתוך כך, מרכז ההוריקנים האמריקני הלאומי הודיע כי ההוריקן עזב את קובה ונכנס למצר פלורידה. על פי המרכז, הרוחות במוקד ההוריקן סוערות במהירות של 205 קמ"ש. עד כה יותר מ-170 אלף בתים ועסקים בפלורידה נותרו ללא חשמל עקב הגשמים והרוחות העזות.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם בחשבון הטוויטר שלו סרטון שבו נראה כינוס של הקבינט במעון קמפ דיוויד במרילנד, הדן בטיפול בנזקי ההוריקן "הארווי" שהכה בטקסס לפני כשבועיים ובהכנות לקראת הוריקן "אירמה". בפתח הפגישה אמר טראמפ כי "נראה שהוריקן אירמה הולך להיות הוריקן רע מאוד, אבל אנו מוכנים, מוכנים עד כמה שניתן להיות מוכנים לסופה מפלצתית כזו". הוא ביקש מכל מי שנמצא בנתיב הסערה "לזוז מהדרך ולא לדאוג לגבי הרכוש". הוא הוסיף: "לרכוש יש תחליף, אך לא לחיי אדם, הבטיחות חייבת לבוא קודם". בציוץ עצמו ביקש טראמפ מהאזרחים "להקשיב לכל ההוראות של גורמי הממשל".

מאוחר יותר התייחס טראמפ שוב להוריקן וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "משמר החופים, הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום וכל אנשי הממשל האמיצים מוכנים. הנה מגיעה 'אירמה', שאלוקים יברך את כולם!".

מושל פלורידה, ריק סקוט, עדכן במצב ההכנות במסיבת עיתונאים מיוחדת והודיע כי הפסקות החשמל צפויות להתגבר ככל שהסופה תתקרב למדינה. סקוט המשיך להתרות בתושבים להתפנות מבתיהם: "עכשיו זה הזמן ללכת, זהו הסיכוי האחרון להחליט נכון", אמר סקוט.

הוא הוסיף: "זה שונה מכל מה שמישהו אי פעם ראה, אני לא חושב שיש אדם חי במדינה הזו שראה משהו שאפילו דומה לזה. אנו במצב חירום, אם אתם באיזור שצריך להתפנות, אתם חייבים ללכת למקלט, לא נותרו הרבה שעות, הרוחות מגיעות. המיקוד שלי הולך להיות 'איך אנחנו שורדים את ההוריקן הזה ואיך אנחנו מחזירים את האנשים לחיים שלהם'. סקוט אף התרה בתושבים לא לשוב במהירות לבתיהם לאחר שהסופה תחלוף.

יותר מ-75 אלף אנשים כבר הקשיבו לדבריו של המושל ופונו ליותר מ-400 מקלטים, שנפתחו על מנת לקלוט את אלו שלא יכולים לעזוב. באחד המקלטים, שמוקם בזירת הוקי, אלפי אנשים חיכו בתור במשך יותר מחמש שעות כיוון שרק שתי דלתות נפתחו עבורם. לאחר שגשם חזק החל לרדת, נפתחו דלתות נוספות והזירה, שיכולה להכיל עד 8,400 בני אדם, התמלאה במהירות.

אתרים ציבוריים רבים במדינה הודיעו על סגירתם עקב ההוריקן, ובהם גם פארק השעשועים המפורסם "דיסני וורלד" הסמוך לאורלנדו שבפלורידה.

הסופה הביאה גם לפתרונות יצירתיים: משרדו של השריף במחוז מונרו שבפלורידה מצא מקום לשכן בו את 250 בעלי החיים הנטושים שנמצאים תחת אחריותו: תאי הכלא. מוקדם יותר הועברו 426 האסירים ששוהים בבית הכלא המחוזי אל מחוז צפוני יותר, מה שאפשר להכניס לשם את הסוסים, החזירים, הכבשים, הנחשים ובעלי חיים נוספים, כדי שיוכלו להתגונן גם הם מפני ההוריקן.

באיים הקריביים שנפגעו מ"אירמה" חששו מסופת הוריקן נוספת, "חוזה", אך מרכז ההוריקנים הלאומי הודיע כי ההוריקן צפוי להיחלש היום ומחר והוא ילך ויתרחק מאיי ליווארד שבקריביים. הסופה "אירמה" גבתה עד כה את חייהם של 25 בני אדם לפחות בקריביים. תשעה נהרגו בחלק הצרפתי של סן מרטן, ועוד שבעה נעדרים. בחלק ההולנדי ידוע עד כה על שני הרוגים. לפי הדיווחים רוב הבתים באי כעת אינם ראויים למגורים. באי הקטן ברבודה, שבו כ-1,700 אלף תושבים, נגרם נזק ל-95% מהבתים. ראש ממשלת אנטיגואה וברבודה, גסטון בראון, מעריך שהשיקום יעלה למדינה כמאה מיליון דולר. עד כה ידוע על הרוג אחד. בפוארטו ריקו נהרגו שלושה בני אדם.

ההרס בקובה שנפגעה אף היא היה דומה למה שנראה באיים בקריביים. בניינים נפגעו, עצים קרסו וקווי חשמל נותקו. גורמים קובנים דיווחו על "נזק משמעותי", אך לא סיפקו פרטים נוספים. לא ידוע על הרוגים בקובה. כ-50 אלף תיירים עזבו את המדינה בעקבות הסופה, והרשויות הורו ליותר ממיליון תושבים להתפנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר