בשיחה מפלורידה הדרוכה

"מקווים שהקטסטרופה תהיה קטנה יותר"

איש החסד יונה לונגר בשיחה עם 'כיכר השבת' מספר על הדריכות וההכנות הרבות לקראת סופת ההוריקן 'אירמה' שאמורה להכות במלוא עצמתה בשעות הצהריים (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ממראות הסופה בפלורידה (צילום: יונה לונגר)

"אני נמצא כרגע בצפון חוף מיאמי. הסופה מתחילה להעיף את כל הדברים והחפצים מסביב,אנחנו מצפים להוריקן שיגיע לשיאו על פי כל התחזיות היום בצהריים (שעון ארה"ב)", אומר ל'כיכר השבת' יונה לונגר מארגון "חסד" בדרום פלורידה.

"אני אישית נמצא באזור שלא מוכרחים להתפנות ממנו ואין אצלנו סכנה מיידית להצפה או לנזק פיזי חלילה מהרוחות. הבית שלי נבנה כמוגן מפני סופות שכאלו ויש לי גנרטור פרטי שיכול לספק חשמל לתקופת זמן מסוימת", הוא מספר.
לדבריו, ארגוני החסד המקומיים משתפים פעולה כדי להתכונן לסופה, "יש ארגונים כמו זקא והצלה, עמודים וחסד של אמת שאנו פועלים איתם יחד לסייע למי שיקלע למצוקה ויצטרך את העזרה והסיוע שלנו בזמן ההוריקן. כמובן שאנו מקווים שאף אחד לא יזדקק לעזרה שלנו אבל אנחנו מוכנים להכל".
לפי הדיווחים הרוחות העזות החלו כבר בפלורידה מהבוקר וגם לונגר חש את עצמתם, "גם לידי יש עצים שנפלו ובתים שהגגות שלהם קרסו או עפו מעוצמת הרוחות ומאות אלפים שאין להם חשמל, אבל אנו מקווים שלא תהיה קטסטרופה כמו שהחזאים סבורים כעת", אומר יונה לונגר.
הסופה "אירמה" עזבה הבוקר את קובה והתעצמה וכעת היא מוגדרת שוב בדרגה 4 מתוך 5. היא נושאת רוחות שמהירותן 210 קמ"ש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר