לכל אירוע: חוויה לנשמה עם מוזיקה ודברי תורה

בעקבות מחלה קשה שפקדה אותו, החליט אברהם לנתב את היכולות שלו לחיזוק ואמונה לאחר התהליך שהוא עבר בחזרה בתשובה. שילוב דברי תורה ומוסיקה יצרו חוויה רוחנית ורוממות לכל אירוע ושמחה: "הרב אמנון יצחק אמר לי לזכות את הרבים" (חרדים, שיווקי)

חוויה לנשמה. אילוסטרציה (באדיבות המצלם)

אברהם .נ חזר בתשובה לפני 12 שנה. את ילדותו העביר ביפו להורים יוצאי בולגריה והיה שוערה של מכבי יפו בשנות ה-80: "לא ידעתי מה זה תפילין וסידור, אבל כאשר התחלתי לגדל ילדים הבנתי יחד עם אשתי שהחינוך הנכון ביותר עבורם הוא בדרכי התורה והמצוות".

אברהם בעל תואר ראשון במנהל עסקים, בוגרו טורו קולג', מהנדס תעשייה וניהול ומנתח מערכות מידע. הוא גם בוגר ווינגט וניהל שלושה מכוני כושר בגן יבנה וגדרה במשך 20 שנה, והיה מרצה בבריאות וספורט. אברהם גם השתתף, בתוכנית "הדובר" של רדיו קול ברמה והיה בין עשרת המובילים.

"דרך חיים נכונה לכל המשפחה"

תהליך החזרה בתשובה שלו לא היה קל בהתחלה: "התהליך מורכב מנסיונות וקשיים, אך משלב לשלב ראינו את אמת הדברים לנהל בית יהודי. הדברים התחילו מגן הילדים - היכן לשים את הילדים, ולאחר מכן באיזה סוגי בתי ספר ולהעביר אותם. החלטות אלו בחיים חשובות לכל הורה המקנה דרך חיים נכונה לכל המשפחה".

אברהם ואשתו עברו את התהליך ביחד עם כל הילדים והם התחברו לארגון "ערכים" ועברו את כל סוגי הסמינרים עם הילדים במשך שנים עד היום ללא הפסקה: "הכרנו את כל המרצים והשתתפנו בשיעורים רבים להתחזקות ולימודי התורה. התחברתי למספר רבנים בלימודי תורה מדי יום ויש להודות לארגון זה שעושה עבודת קודש".

כיום, לאחר תהליך ממושך, כל המשפחה חזרה בתשובה ושני ילדיו הגדולים לומדים בישיבת "מערבא", והקטן בחינוך תורני: "תמיד ידענו אני ואשתי, בכל שלב בגידול הילדים, להשוות בין העולם החילוני - שאותו אני מכיר - לבין החינוך הדתי".

למרות הקריירה הענפה והמגוונת שלו, המוזיקה תמיד לקחה אצלו חלק משמעותי, ובתהליך החזרה בתשובה השתנו העומק וההבנה לגבי המוזיקה ומה שאפשר לעשות איתה כדי לחדור אל הנשמה. אברהם מנהל חברת הפקות ואירועים שנקראת "קצב התוף" - שירותי מוסיקה וקריוקי, הגברה וליווי מתופפים ושופרות לכל השמחות: חתונה, בר מצווה, הכנסת ספר תורה וגם הפעלות לילדים עם מעגל תופים, שולחנות משחק ומתקני הפעלה ומופעי נגינה לבתי הספר.

לכל שמחה ואירוע. תיבת נוח. באדיבות המצלם

אולם, לפני שנה וחצי פקדה את אברהם מחלה קשה באזור הבטן: "עברתי שני ניתוחים וטיפולים קשים ולשמחתי בורא עולם עם הרבה נסים עזר לי לחזור לקו הבריאות".

הוא פנה לרב אמנון יצחק שאתו יצר קשר אישי לעזרה ויעוץ. הרב ישב אתו חצי שעה במשרדו בבני ברק בסבלנות ולבסוף פסק: "אתה עוסק בעבודות ציבור ובעל ניסיון עם אנשים ואתה צריך לקחת את הכוחות שנתן לך בורא עולם לטובת זיכוי הרבים. עליך לעשות הרצאות ודברי תורה לזיכוי הרבים - פעולה זו תשמור עליך ותחזק את בריאותך כרצון השם".

אברהם קיבל את דברי הרב בלי היסוס והתחיל לדרוש בבתי כנסת דברי תורה וחידושים ונעזר ביכולתיו וכשרונותיו להפוך את ההרצאות למעניינות וחיזוק לאמונה: "השילוב של החשיבה החילונית מהעבר עם לימוד התורה נתנה לי תכלית מיוחדת להסבר בצורה ברורה ושונה משיעורים רגילים שאנחנו שומעים מדי יום". את תהליך החזרה בתשובה שלו הוא מנתב לחיזוק ואמונה: "יש הבדל גדול ויתרון באדם שחוזר בתשובה ורואה בזווית רחבה ומנוסה יותר את החיים עם מקור להשוואה בין טוב לרע בחיי היום-יום לחיזוק הרבים".

פעילות חוויתית לילדים בבתי הספר. תיבת נוח. באדיבות המצלם

בעקבות הייעוץ שקיבל מהרב אמנון יצחק ושראה הצלחה במעשיו הוא החליט לבנות תכנית מקורית מוסיקלית ששמה "תיבת נוח": שילוב בצורה חוויתית דברי תורה ושירים המתאימים לנושא, יחד עם מתופף ותוקע בשופר לרוממות הנשמה, ויצירת חוויה רוחנית של אהבה ושמחה בתוך מילות התורה.

"ברוך השם", אומר אברהם, "אני רואה כל יום תוצאות בריאות טובות והשם מזכה אותי בנסים מדי יום".

לפרטים נוספים על החוויה הרוחנית יוצאת הדופן לחצו כאן

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר