חזית חדשה

השב"כ חושף איום מפתיע: חמאס הולך ומשתקע בלבנון

בעוד אזרחי ישראל התרגלו לאיומי החמאס מכיוון עזה, נחשפת היום על ידי ראש השב"כ חזית חדשה הצפויה לישראל: לא רק חיזבאללה, גם חמאס הולך ומתבסס בלבנון בעזרת איראן המתקרבת (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מצעד של חמאס (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)

בסקירה ביטחונית שמסר היום (ראשון) ראש השב"כ נדב ארגמן לשרי ממשלת ישראל, הוא גילה את החזית הנוספת שצפויה בעתיד לישראל מכיוון לבנון. לדבריו, חמאס מוכן לעימות עם ישראל ובד בבד הוא מעמיק את קשריו האסטרטגיים עם הציר השיעי בהובלת איראן ומבסס בחסותו מאחז בלבנון.

מעבר לכך, כצפוי, חמאס ממשיך להשקיע משאבים רבים בהיערכות למערכה הבאה גם על חשבון רווחת האזרח. בהתייחס למצב ברצועת עזה בעת האחרונה, דיווח ראש השב"כ כי למרות שהתקופה שמאז מבצע צוק איתן היא "התקופה השקטה ברצועה זה שלושה עשורים", זהו "שקט מתעתע".

ראש השב"כ נדב ארגמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ארגמן אמר לשרים, כי "המערכה העזתית היא בגדר יציבות ביטחונית לצד תהליכי התעצמות מואצים של חמאס. חמאס מצוי במצוקה אסטרטגית, מתקשה להציג הישגים מדיניים או לספק פתרונות אפקטיביים לקשיים האזרחיים ברצועה. הקשיים האזרחיים-כלכליים ברצועה הולכים ומאמירים, בהם שיקום הנזקים ברצועה, משבר חריף בתפקוד תשתיות יסוד (חשמל, מים), עלייה ברמת האבטלה ומשבר משכורות".

ראש השב"כ נדב ארגמן בסקירה (צילום ארכיון: אגף מחשוב, אוניברסיטת תל אביב)

"חמאס, בהכוונת מפקדות התנועה ברצועת עזה ובחו"ל, ממשיך להוביל מאמץ לקידום פיגועים באיו"ש, במטרה לערער את היציבות בזירה זו, אך מתקשה לממשם בעיקר נוכח הסיכול הישראלי. בפועל, בשנה האחרונה חמאס קידם עשרות צירי הכוונה בין-אזוריים, שכל מטרתם הוצאת פיגועים קשים מאיו"ש לעורף ישראל".

באשר לסיכולי הארגון את פיגועי הטרור, מסר ראש שירות הביטחון הכללי, כי בחודשים יולי-אוגוסט סוכלו כ-70 פיגועים וכ-200 פיגועים סוכלו מתחילת השנה. "למרות השקט היחסי, המציאות הביטחונית באיו"ש שברירית והיא מתאפיינת ברגישות גבוהה לאירועים בעלי צביון דתי וברף קבוע של פיגועים. בחינת היקפי הטרור מעידה על רמת איום גבוהה מצד ארגוני הטרור ה'ממוסדים' ומצד גורמים עצמאיים בשטח", אמר ארגמן.

ואי אפשר בלי האזהרה הקבועה לקראת החגים: "בתקופה זו, המתאפיינת ברגישות גבוהה מדי שנה, צפויה גם השנה עלייה בהיקף המאמצים של ארגוני הטרור ושל יחידים להוציא לפועל פיגועים. שירות הביטחון הכללי, יחד עם שותפיו בצה"ל ובמשטרת ישראל, נערך על מנת לאפשר לאזרחי ישראל תקופת חגים בטוחה", סיכם ראש השב"כ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר