"מקווים שהנזקים לא יהיו גדולים"

עדות מהקהילה בפלורידה: "סיימנו סליחות והסופה הגיעה"

"הצלחנו לומר סליחות ותפילה בנץ החמה במניין בבית הכנסת שלנו, אבל מיד אחרי זה הגיעה הסופה והכל נסגר", כך מספר רב הקהילה בפלורידה ל"כיכר השבת". צפו בתיעוד מהגעת הסופה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

סופת ההוריקן 'אירמה' מגיעה בשעות אלו (ראשון) לפלורידה, ובקהילות היהודיות נערכים לסופה שעל פי החזאים צפויה לגרום לנזק ענק ואולי אף היסטורי בפלורידה. בשיחה עם "כיכר השבת" אומר הרב יוסף רפול, רב קהילת "נתיבי עזרא" במיאמי כי: "כולם כאן בלחץ ופאניקה, יש חשש אמיתי".

הרב רפול מספר על התפילות בבית הכנסת בימים אלו: "אנחנו שנשארנו הצלחנו ברוך השם בבוקר לומר סליחות ותפילה בנץ החמה במניין בבית הכנסת שלנו שהוא היחיד שהיה פתוח, אבל מייד אחרי שסיימנו כבר הגיעה הסופה והשאר יאלצו להתפלל בבית".

על המתרחש ברחובות אומר הרב רפול: "ברחוב ישנם עצים שבורים, תמרורים נפלו והרחוב ממש מסוכן כרגע. רוחות במהירות של 200 קמ"ש בערך, כך אמרו הבוקר בחדשות. היה עץ שנפל על אדם והוא מת".

"זה עדיין לא הגיע אלינו" אומר הרב רפול בחשש גדול לקראת הגעת רגע השיא של הסופה הסופה: "אי אפשר לצאת מהבית, הכל סגור ומסוגר. יש עוצר. אנחנו עדיין בתקווה שזה לא יגיע אלינו בעוצמה חזקה, כיוון שההוריקן קצת שינה את הכיוון למערב צפון".

התושבים סובלים ממחסור גם במוצרי מזון: "מי שקנה מה שקנה לפני שבת הרוויח. אין סיכוי לצאת, וגם הכל סגור ומושבת. חנויות מזון סגורות. הדלק סגור. אין כלום".

על התחושה לשהות עם הילדים בבית המסוגר אומר הרב: "הילדים בלחץ, מנסים להרגיע אותם. אנחנו בקומה העליונה של הבית ומקווים בעזרת השם שיעבור לחיים טובים ולשלום".

(באדיבות המצלם)
(באדיבות המצלם)
(באדיבות המצלם)
(באדיבות המצלם)
(באדיבות המצלם)
(באדיבות המצלם)
(באדיבות המצלם)
(באדיבות המצלם)
ספרי התורה נעטפו לקראת הסופה (באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר