כינוס המועצות

המשא המלא של הגר"ש כהן: חלילה להתרגל למצב הנורא

בלעדי: 'כיכר השבת' חושף את הנאום המלא של ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה, במהלך כינוס שלוש המועצות על הפרת הסטטוס קוו וחילולי השבת (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
חכם שלום כהן (צילום: David Cohen/Flash90)

בלעדי: בשבוע שעבר, התכנסו חברי שלוש מועצות גדולי וחכמי התורה, לישיבה היסטורית ונדירה שעסקה בחילולי השבת. בזמן שגדולי ישראל דיברו, השרים וחברי הכנסת הוצאו מהישיבה. "כיכר השבת" חושף את המשא המלא של ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה, בפני גדולי ישראל.

בפתח דבריו תהה ראש הישיבה בכאב עצום על "שהגענו למצב שבכלל יש מה לדון ולהתייעץ כיצד למנוע את חילולה של שבת קדשנו". לדבריו: "שהרי היא אות הברית ביננו ובין הקדוש ברוך הוא. היא המתנה הטובה שהייתה בבית גנזיו שנתנה לישראל עם סגולתו. ומבהיל עד היכן הדברים מגיעים מה שכרו של מקדש השבת".

בשלב זה, ציטט הגר"ש כהן את דברי הזוהר הקדוש הנאמרים לפני הקידוש בקרב כמה מעדות ישראל: "ובעי בר נש למסהד סהדותא דא בחדוה וברעותא דליבא לאסהדא קמיה מאריה דמהימנותא. וכל מאן דיסהיד דא וישוי ליביה ורעותיה לדא מכפר על כל חובוי".

"הוי אומר, שמי שיקדש את השבת בחדוה וברצון ויעיד בכך שהעולם נברא בידי הבורא, כי ששת ימים עשה ה׳ את השמים ואת הארץ וינח ביום השביעי, מכפר בזה על כל עוונותיו". והוסיף הגר"ש כהן על דברי הזוהר הקדוש: "כמה חביבה השבת לפני הקב"ה. וכמה נחת רוח לפניו כשהיא נשמרת כדת וכהלכה".

"החפץ חיים", סיפר נשיא המועצת בהתרגשות, "ששבת אחת בהיותו שוקד על תלמודו, לפתע הגיעה לאוזנו ידיעה שאחד היהודים בעיר חילל את השבת. מיד ששמע זאת החפץ חיים התעלף וקרס תחתיו. שבת לאחר-מכן שוב שמע ה'חפץ חיים' שאותו יהודי שוב חילל את השבת, כששמע זאת הרב הזדעזע עד עמקי נשמתו. אולם בשבת שלאחריה כששמע הרב שבפעם השלישית חילל אותו יהודי את השבת נפל והתעלף…"

החלטות המועצת (צילום: ישי כהן)

"שאלו אותו תלמידיו: "ילמדנו רבינו, הרי בשבת שעברה אמנם הזדעזעת, אך לא התעלפת כששמעת שאותו יהודי חילל שבת בשנית, מה קרה שהשבת התעלפת שוב?!. ענה להם ה'חפץ חיים': "הפעם לא התעלפתי בגלל היהודי שהעז לחלל את השבת, אלא בשל העובדה שלא התעלפתי כששמעתי זאת בשבת שעברה… איך כבר לא כואב לי עד כדי התעלפות לראות יהודי מחלל שבת?! לכן התעלפתי מהאדישות שהייתה לי".

הגר"ש כהן פנה לעבר גדולי ישראל: "אם כך אמר על עצמו החפץ חיים הקדוש בענוות רוחו, מה נעניה אבתריה?!."

"האדישות וההרגל הם האוייבים היותר גדולים של האדם. ועתה שנפרצה אט אט חומת השבת חלילה חלילה להתרגל למצב הנורא הזה. ומה טוב שנערך הכינוס הזה, כינוס לצדיקים הנאה להם והנאה לעולם, למחות ולזעוק מתוך כאב עצור על השבת המתחללת בראש חוצות, ולטכס עצות בבחינת אז נדברו יראי השם איש אל רעהו כיצד למנוע את חילולה, וכיצד לגרום לעוד יותר יהודים לדעת את חן ערכה קדושתה והדרה של השבת".

עוד הוסיף ראש הישיבה בסיום דבריו: "עלינו לקרב באהבה את אותם שהתרחקו, לרוב שלא באשמתם, אם מחמת אי ידיעה אם מחמת שלא עמדו בנסיון הממון, ולהאהיב את השבת על כל יהודי ויהודי מאחינו בני ישראל כמו שאמר השי"ת למשה מתנה טובה יש בבית גנזי ואני חפץ ליתנה לישראל ושבת שמה לך והודיעם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר