המטה ללוחמה בטרור מזהיר מביקור בטורקיה

לקראת החגים המטה ללוחמה בטרור הוציא שורת אזהרות לטיולים ביעדים שונים ברחבי העולם ובהם מדינת טורקיה: "נמשך האיום לפיגועים נגד יעדים תיירותיים מערביים ובכללם גם כנגד יעדים ישראליים". והיכן עוד אסור לבקר? (חדשות, ביטחון)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
טורקיה (צילום: פלאש 90)

המטה ללוחמה בטרור, כבכל שנה, מוציא הנחיות לקראת חגי תשרי. "תקופת 'חגי תשרי', עלולה להוות מטרה לגורמי הטרור למימוש פיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודים בתקופה זו", נאמר בהודעת המטה בהקדמה להודעת האזהרה.

"פרסום תמונת המצב של אזהרת המסע מוגש כשירות לציבור בפתח עונת תיירות "חגי תשרי" 2017. חשוב לציין כי אין מדובר פרסום אזהרות מסע חדשות, אלא שיקוף תמונת המצב העדכנית".

לדברי המטה, "אזהרות המסע מבוססות על מידע מוצק ומהימן, אשר משקף איום ממשי, בהסתמך על תמונת המודיעין, לתקופה הנתונה".

מתמונת המצב עולה כי בתקופה הנוכחית נשמרת המוטיבציה הגבוהה למימוש פיגועי טרור ברחבי העולם של גורמי ג'יהאד עולמי ובראשם ארגון ה"מדינה האסלאמית" וגורמים הפועלים בהשראתו, בדגש על מדינות המזרח התיכון הסמוכות לאזורי הלחימה: תורכיה, ירדן, מצרים, להן יש אזהרת מסע, ומדינות המערב בדגש על צפון ומערב אירופה, זאת נוכח מלחמת השרידות אותה מנהל ארגון ה"מדינה האסלאמית" בסוריה ועיראק כנגד קואליציית מדינות המערב בהובלת ארה"ב.

בהתאם לכך מבקש המטה לחדד את תשומת הלב בדבר הצורך בערנות ותשומת לב שהייה במוקדים אזרחיים הומי אדם, דוגמת אלו שמהווים יעדים לפיגועים, ובכלל זה – מוקדי תיירות, בעיקר במהלך חגים, אצטדיוני ספורט, אתרי תרבות כדוגמת מוזיאונים, מרכזי קניות ובילוי, בתי מלון, שדות תעופה ויעדי תחבורה ציבורית. בתי כנסיות - ולהבדיל מסגדים וכניסיות) ואירועים רבי משתתפים.

פיגועי ארגון ה"מדינה האסלאמית" ותומכיו בוצעו במהלך השנה האחרונה במתווים עיקריים של דקירה, דריסה, ירי נק"ל, הפעלת מטעני נפץ ופיגועי הקרבה באמצעות חגורות נפץ. הפיגועים בוצעו ע"י מפגעים בודדים או ע"י חוליות של מספר פעילים. לאור זאת, נבקש את תשומת לב הציבור לכל גורם חשוד או התנהלות חשודה בסביבתם ונקיטת אמצעי זהירות בהתאם. לצד זאת נדגיש את המאמצים המרכזיים של מדינות המערב ומדינות נוספות בהתמודדות עם אתגר הטרור הסלפי, אשר יש לו השפעה ניכרת בהיקף תשתית הטרור שנחשפו, כמו גם על מספר הפיגועים אשר סוכלו בעת האחרונה.

לאור האמור, מבקש המטה לשוב ולהפנות את תשומת לב הציבור לאזהרות המסע אשר בתוקף ברחבי העולם.

חצי האי סיני - איום מצד "מחוז סיני" של המדינה האסלאמית

נמשך האיום החמור למימוש פיגועי טרור נגד תיירים בסיני ובמצרים גופא, לרבות ישראלים.

הפיגוע המשמעותי האחרון כנגד יעד תיירותי בסיני היה במהלך חג הפסח, 18.4.17, במנזר סטנה קתרינה, עליו נטל "מחוז סיני" של המדינה האסלאמית אחריות באופן פומבי.

אזהרת המסע לסיני של המטה ללוט"ר הינה ברמת האיום החמורה ביותר (רמה 1) – רמת איום קונקרטי גבוה מאוד, וההמלצה לצידה הינה להימנע בתוקף מכל ביקור, ולשוהים שם לצאת לאלתר.

אזהרת המסע למצרים הינה ברמת איום קונקרטי בסיסי (רמה 3) – וההמלצה הינה להימנע מביקור.

תורכיה

נמשך האיום לפיגועים נגד יעדים תיירותיים מערביים ובכללם גם כנגד יעדים ישראליים בכל רחבי תורכיה. על אף מאמצי הסיכול והמניעה שמשקיעה תורכיה בהתמודדות מול כוונות הפיגוע של המדינה האסלאמית וגורמים נוספים, האיום במדינה עדיין גבוה.

ירדן

על רקע האיום הבסיסי הקיים מצד גורמי טרור בירדן במתווספת מתיחות הגבולות בעוינות כנגד ישראל ברחוב הירדני (ברקע גם היעדר שגרירות ישראלית מאוישת) במדינה עדיין גבוה.

דרום הפיליפינים – האי מינדאו

רמת האיום בדרום הפיליפינים, באי מינדנאו וקובצת איי סולו, גבוהה מאוד. בחודשים האחרונים נמשכים האירועים האלימים בהובלת גורמי המדינה האסלאמית במרחב, לאורך תקופה זו אף השתלטו (ושולטים לפרקים) על חלקים מסוימים בעיר מראויי באי מינדנאו.

מדינות אויב

יודגש כי חל איסור נסיעת ישראלי למדינות אויב – סוריה, עיראק (בכלל זה כורדיסטן), איראן, לבנון, תימן ומערב הסעודית, על פי החוק למניעת הסתננות. ביחס לעיראק, יודגש כי המצב הביטחוני במדינה מוסיף להיות חמור נוכח הלחימה האזורית נגד ארגון דאע"ש ועקב התחזקות תשתיות הטרור במדינה. מידע מודיעיני מצביע על איום חמור ומתמשך מצד גורמי הטרור השונים בעיראק כלפי ישראלים המבקרים במקום, ונוכח זאת נשקפת סכנה ממשית לחייהם. לפיכך, והתאם לחוק, חל איסור מביקור במדינה, ויש להימנע מכך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר