מה עומד מאחורי הפרגון המפתיע של גפני? / פרשנות

"אני מאד משבח את השר ישראל כץ בנושא הזה", הגיב משה גפני בתגובה ראשונה לדחיית העתירה הקנטרנית לכפיית תחבורה ציבורית בשבת. איך הפך האוייב הפוליטי לאוהב מפתיע? ישראל כהן בטור פרשנות (פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
משה גפני וישראל כץ (צילום: פלאש כץ)

פרקליטות המדינה קיבלה את עמדת שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, שיש להגן על עמדת המדינה לשימור הסטטוס קוו בנושא התחבורה הציבורית בשבת, ולדחות את העתירה הדורשת להתיר תחבורה ציבורית חופשית בשבת.

"אני מאד משבח את השר ישראל כץ בנושא הזה", הגיב גפני בתגובה רשמית ששיגר לתקשורת, "הוא עמד כל הזמן על העובדה שהסמכות שלו היא גם להתחשב במסורת ישראל, זה כתוב בחוק. הוא עמד על זה במליאת הכנסת כאשר הוגשו הצעות קנטרניות כדי להפעיל תח"צ בשבת שתשנה לגמרי את החיים כאן בארץ גם לאנשים דתיים וגם לשאינם דתיים. וישראל כץ לא נתן שזה יקרה. היום ההחלטה של בית המשפט נזקפת לזכותו יחד איתנו".

***

גם בהחלטות מועצות גדולי וחכמי התורה, ניכר היה כי מצד אחד הקפידו גדולי ישראל על נוסח חריף ותקיף שיבהיר כי אין מקום לפשרות בנושא השמירה על קדושת השבת, אך מאידך נזהרו שלא לכוון איום מפורש כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו או אחד מהשרים.

הרי גם אם קיים החשש של הנציגים החרדים לאבד את כל ההישגים וההצלחות לעולם התורה ולציבור החרדי בקדנציה הנוכחית, ניתן היה עדיין להפנות את החיצים כלפי שר התחבורה ישראל כץ - וכפי שנהג גפני עצמו בעבר.

העובדה שהתספקו ברמז עבה אך כללי בנוסח ללא התמקדות באישיות כזו או אחרת, מוכיחה כעת את הצלחתה כאשר מאז אותה התכנסות, ניכר היה בשינוי גישה ממשי לפחות בהתייחסותו של כץ למשבר.

אם עד אז, העדיף לדבוק בגישה כי אסור עליו להתערב מבחינה משפטית, הרי שפתאום נשמעו זמירות אחרות והחלטה לפיה ההערה בקווי התחבורה בשבת - גם אלו הפרטיים - אסורה על פי חוק, וכי מדובר בשינוי הסטטוס קוו לרעה.

לכן לא פלא שלאחר החלטת הבג"צ היום, בוחר יו''ר וועדת הכספים ח״כ משה גפני להעניק חיבוק אוהד לשר התחבורה, כאשר התקווה כעת, כי אולי מה שלא עשה המקל - ואולי דווקא בנוסף למה שעשה המקל - יעשה כעת הגזר והרוח הטובה תשפיע ביתר שאת על הגישה החיובית כלפי השבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר