חשש לנחשים ותנינים במים

מתחילים לאמוד את הנזק האדיר בפלורידה

סופת ההוריקן אירמה גרמה לנזק אדיר למדינת פלורידה, נזק שעוד מוקדם בכדי לאמוד את כולו. בתים רבים הוצפו לחלוטין בגשמים האדירים ונזקים נגרמו מהרוחות העוצמתיות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: "מדברים תקשורת")

בפלורידה מתחילים לראות את מימדי הנזק של סופת ההוריקן "אירמה" שהכתה במדינה בעוצמה רבה. בצפון פלורידה ירדו אתמול (ב') גשמים כבדים שלוו ברוחות עזות, וסכנת ההצפות נמשכת. בדרום המדינה 12.5 מיליון תושבים נותקו מחשמל. הסופה הגיעה הלילה לג'ורג'יה אחרי שנחלשה והפכה לסופה טרופית, וכבר דווח על לפחות שלושה הרוגים במדינה. בדרום קרוליינה דווח על הרוג נוסף, שנמחץ על ידי עץ בעת שניקה הריסות מחוץ לביתו ובפלורידה מניין ההרוגים עקב הסופה עלה לשישה.

אור הבוקר בפלורידה חשף את הנזק באזורים שנפגעו בצורה הקשר ביותר בסופה, שנחלשה ומוגדרת כעת כסופה טרופית ולא כהוריקן. אחד האזורים שבהם נרשם נזק קשה הוא קבוצת האיים פלורידה קיז, שנפגעה ראשונה מהסופה, שהגיעה אליה עם רוחות אדירות במיוחד במהירות 209 קמ"ש. טום בוסרט, יועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, אמר כי הוא מעריך שתושבים בפלורידה קיז יוכלו לחזור לבתיהם רק בעוד כמה שבועות.

בפלורידה קיז מתכוננים צוותי החירום לעבור מדלת לדלת באזורים שנפגעו כדי לנסות לאתר נפגעים או זקוקים לעזרה. המחלצים מנסים לפנות את ההריסות בכביש המהיר שמחבר את קבוצת האיים לפלורידה. נושאת מטוסים תעגון לחופי קי ווסט כמרכז חירום, וארה"ב מתכננת לשלוח מל"טים כדי להעריך את מימדי ההרס.

הרשויות בפלורידה קיז הגדירו את המצב בקבוצת האיים בתור "משבר הומניטרי". בקבוצת האיים ניתן היה לראות סירות על המדרכה ובתים שנעקרו. הרשויות הזהירו כי בקבוצת האיים אין כרגע חשמל, דלק ומים זורמים. "העזרה בדרך", הבטיחו בשירותי החירום.

"קווי החשמל נותקו ברחבי המדינה, ויש לנו כבישים שאי אפשר לעבור בהם. כולם צריכים להיות סבלניים בזמן שאנחנו פותרים את זה", אמר סקוט. אמש הזהירו הרשויות בפלורידה את התושבים שנמצאים באזורים שהוצפו מנחשים ותנינים שבהם הם עלולים להיתקל. חלק מהתושבים שהעבירו את הלילה בחרדה בבתים החלו לצאת לרחובות ולבחון את מימדי הנזק.

בקורל גייבלס, ליד מיאמי, העצים שקרסו הפכו את הרחובות ל"ג'ונגל". בג'קסונוויל, שנמצאת על גדות הנהר סנט ג'ונס, חילצו לפחות 46 תושבים מבתים שהוצפו. "תצאו עכשיו", הזהיר השריף המחוזי את התושבים שגרים על גדות הנהר בעקבות מפלס מים שלא נראה יותר מיובל שנים.

מי שמרגישים מעט ברי מזל הם תושבי טמפה. הרוחות העזות שהגיעו לעיר אמנם הציפו רחובות והשביתו חלק מהחשמל, אך הנזק לבתים בפלורידה נחשב קל יחסית. ראש העיר בוב בקהורן אמר כי העיר אמנם לא חמקה מההוריקן, אך המצב לא נורא כפי שחשש. "חשבנו שנחטוף אגרוף בפרצוף", אמר ראש העיר בהקלה.

בינתיים מדווחים בפלורידה על מי שניסו לנצל את הסופה כדי לפרוץ לבתים הנטושים ולחנויות העזובות ולגנוב. המשטרה במחוז מיאמי דייד מסרה כי היא עצרה 29 אנשים שחשודים בגניבה. המשטרה בפורט לודרייל עצרה 19 אנשים שניצלו את הסופה ובזזו רכוש מתוך חנויות חלקם תועדו בצורה ברורה כשהם בוזזים חנויות.

אמש דיווח מרכז ההוריקנים הלאומי בארה"ב כי הסופה ממשיכה להיחלש, והלילה היא הגיעה לג'ורג'יה עם רוחות במהירות של 85 קמ"ש שהביאו לקריסות עצים ולניתוקם של יותר מחצי מיליון בני אדם מזרם החשמל. אמש דיווחו הרשויות על סופת טורנדו אחת לפחות על קו החוף, ועל רוחות חזקות וגשמים עזים. הסופה צפויה להגיע בהמשך לאלבמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר