בביקור בבואנוס איירס

בנימין נתניהו ריגש את הקהילה בארגנטינה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בבניין ה'אמיה' ארגון הגג של הקהילה היהודית בארגנטינה. 'זהו מפגש מלב אל לב' אמר, וריגש את ההמונים ביניהם רבנים וחברי פרלמנט (מדיני)

(צילום: ה'אמיה')

ראש הממשלה בנימין נתניהו המבקר בימים אלו במדינת ארגנטינה כחלק ממסעו לאמריקה הלטינית, ביקר אתמול אחר הצהרים בבניין ה'אמיה' ארגון הגג של הקהילה היהודית בארגנטינה, דקות לשעה אחר אחר הצהריים הגיע ראש הממשלה לבניין הקהילה השוכן ברובע אונסה בבואנוס איירס, מלווה ברעייתו ובפמלייתו, תחת אבטחה כבדה. את פניו קידם נשיא ה'אמיה' מר אגוסטין זבאר, שבירך את ראש הממשלה על בואו לחזק את הקהילה היהודית בארגנטינה.

ראש הממשלה פתח את ביקורו ב'פארק היבש' שבמבואה לבניין הקהילה, לאחר הדלקת נר זיכרון לזכרם של 86 הנופלים בפיגוע בבניין הקהילה, נשא רב ה'אמיה' הרב דבידוביץ' תפילת 'קל מלא רחמים', וראש הממשלה לחץ את ידיהם של ראשי הארגונים היהודים בארגנטינה, בהם סגן נשיא ה'אמיה' הרב אריאל איצ'באום, ונשיא ה'דייה' מר אריאל כהן סבן, ועוד.

מיד לאחר מכאן התקיים טקס הסרת הלוט למצבת זיכרון שהוצבה בחזית בניין ה'אמיה', לזכרם של בני הקהילה היהודית בארגנטינה שנפלו במערכות ישראל. ולשלט נוסף שהוצב במבואה לבניין הקהילה המציין את ביקורו של ראש הממשלה.

בגמר הטקס חתם ראש הממשלה את שמו בספר האורחים של בניין הקהילה ששרד את הפיגוע בבניין, והוסיף כי הוא גאה לייצג את מדינת ישראל כראש הממשלה המכהן הראשון, המבקר בארגטינה ובאמריקה הלטינית, וחתם בברכת 'עם ישראל חי'.

מאות המוזמנים, בהם רבנים אישי ציבור, חברי פרלמנט, וראשי הקהילות היהודיות בארגנטינה, נעמדו לכבודו של ראש הממשלה ומחאו כפים לבואו. לאחר דברי ברכה קצרים אותם נשא נשיא ה'אמיה' מר אגוסטין זבאר, נעמד ראש הממשלה לשאת את נאומו שתורגם סימולטנית לספרדית.

את נאומו פתח ראש הממשלה בהבעת תודה לנשיא ה'אמיה' מר אגוסטין זבאר על דבריו, ולמנהיגי הקהילה היהודית בארגנטינה, על קבלת הפנים החמה. בפתח דבריו הוסיף 'אני ורעייתי באנו מירושלים שהיא ליבו של העם היהודי מזה 3000 שנה, אל הבית הזה שהיא לב הקהילה היהודית בארגנטינה, לכן לפני הכל זהו מפגש מלב אל לב'.

בהמשך נאומו העלה ראש הממשלה את זכרם של הנופלים בפיגוע בבניין הקהילה, וחיזק את ידיהם של נציגי משפחות הנספים וניצולי הפיגוע שנכחו באולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר