תיק 3000

גרי חכים ואביעד שי נחקרו בפרשת הצוללות

אלו הם שני אנשי אמונו של שר האנרגיה יובל שטייניץ שנחקרו בתחילת השבוע בקשר לפרשת הצוללות. השניים עבדו בעבר עם שטייניץ, אחד מהם הוא אף גיסו של השר (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שטייניץ יזומן לחקירה בקרוב (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

הבוקר (ג'), לאחר 48 שעות מזימונם לחקירה במשטרה, מותר לפרסם את זהותם של שניים ממקורביו של השר יובל שטייניץ שנחקרו בתחילת השבוע כחלק מ"פרשת הצוללות". השניים הם גרי חכים, גיסו של שטייניץ ויועצו, ואביעד שי, שהיה בעבר יועצו המקצועי הצמוד במשרד האוצר.

סעיפי החשד המדויקים נגד השניים לא פורסמו מכיוון שהם לא הובאו לדיון בבית המשפט אלא שוחררו מיד בתנאים מגבילים. ואולם ידוע שחכים ושי נחקרו בעקבות דברים שאמר בחקירתו עד המדינה מיקי גנור, מי שהיה נציג התאגיד הגרמני "טיסנקרופ" ומתאר מערכת שלמה של שוחד לכאורה לשורת עובדי ציבור בכירים רבים מהם מאנשי אמונו של שטייניץ כדוד שרן ורמי טייב שנחקרו אף הם.

חכים, תושב רעננה, פעיל ליכוד וחבר מרכז מוכר, שימש בעבר אחד מראשי מטה הבחירות של השר שטייניץ ונחשב גם למקורב לאנשיו וליועציו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בשנת 2010 עלה שמו לכותרות לאחר שפורסם כי שטייניץ, אז בתפקיד שר האוצר, אישר את הבאתם לארץ של מאות עובדים זרים לחברת שפיר הנדסה שבה שימש חכים יועץ. האישר של שטייניץ ניתן בניגוד לעמדת משרד האוצר בנושא העובדים הזרים. לפי תחקיר שפרסם אז ערוץ 10, גורמי המקצוע באוצר ובאגף התקציבים אישרו לחברה תוספת של בין 300 ל-500 עובדים. העניין עבר לחתימת השר, אבל הוא החליט לאשר הבאת 700 עובדים זרים.

מטעמו של שטייניץ נמסר אז בתגובה כי "החלטתו של השר נקבעה משיקולים מקצועיים בלבד, לצורך קידום פרויקט הרכבת, משום שלא ניתן להעסיק עובדים בלתי מיומנים מקומיים. כל טענה אחרת משוללת כל יסוד". חכים מסר אז כי "אכן אני יועץ בחברה, אבל לא הייתי מעורב בהחלטה הזו".

הנחקר הנוסף, אביעד שי, רואה חשבון במקצועו, עבד בחברת הייעוץ דלויט לפני שחבר לשטייניץ בשנת 2009 באוצר. הוא כיהן כיועץ האמון על הקשר המקצועי בין השר והגורמים המקצועיים באוצר לבין שרים, חברי כנסת והוועדות השונות במשכן - ושיחק תפקיד מרכזי בנושאים הכלכליים המרכזיים שהגיעו לכנסת.

שי עזב ב-2011 למגזר הפרטי - והפך העוזר האישי של מנכ"ל אייפקס ומי שהייתה אז יו"ר תנובה, זהבית כהן. לפי אתר קבוצת "זאפ" שבבעלות אייפקס, שי מונה לסמנכ"ל הכספים של הקבוצה ביוני 2016. "טרם הצטרפותו לקבוצה, שימש שי כמנהל במחלקה הכלכלית של משרד רואי החשבון KPMG - סומך חייקין. לפני כן, מילא מספר תפקידים כלכליים בחברות מהמשק הישראלי, כגון: שיכון ובינוי, תנובה, משרד האוצר ו-Deloitte", נכתב שם.

גם השר שטייניץ צפוי להיות מזומן בקרוב למשטרה לתת את עדותו בנושא, זאת לאחר שרבים מ"הכוורת" שלו מצאו את עצמם בתקופה האחרונה בחדר החקירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר