על רקע דתי ועדתי

משפחות המושב החרדי: "כך מפלים אותנו"

משפחות רבות נאלצות להיסחב עם ילדים ועם מזוודות בשמש ובשעות לילה מאוחרות בגלל סירוב של חברת אגד להגיע לחצי מהמושב החרדי. "זו שערורייה ואפליה", הם אומרים (חרדים)

(צילום: Danny-w, באדיבות ויקיפדיה)

למושב תפרח שבדרום ישנה אומנם תשתית תחבורתית מפותחת מאוד, כמעט לכל חלקי הארץ ניתן להגיע עם אוטובוסים ישירים מהמושב אך מסתבר שחצי מהמושב סובל מאפליה לא ברורה.

המושב הדרומי מורכב משני חלקים, כאשר לחלקו העליון נכנסים כל האוטובוסים, והתושבים נהנים ממרחק הליכה קצר מהבית לתחנה, בעוד שלחציו השני של המושב, החצי שנקרא "רחוב המרוקאים" נכנסים רק האוטובוסים של חברת דן בדרום ואוטובוסים של חברת אגד נמנעים מלעבור דרכו על אף שהתושבים הרבים נאלצים לכתת רגליים במשך 30 דקות בדרך הארוכה מהתחנה לבית ובחזרה, גם בשעות חום או בשעות הלילה המאוחרות..

החלוקה של המושב איננה מקרית. החלק העליון של המושב מורכב מאוכלוסיה חרדית מובהקת ובו אף נמצאת הישיבה הגדולה 'תושיה', כשבחלקו התחתון ישנם אף תושבים חילונים למרות שרובם חרדים.

ד. המתגוררת במושב סיפרה ל'כיכר השבת' כי האוטובוס האחרון מירושלים יוצא קרוב לחצות ליל כך שההגעה לתפרח מתבצעת לאחר השעה אחת, "אנחנו צריכים להעיר את הילדים ולהתחיל לסחוב אותם במשך 20 דקות בקור או בחום כשבנוסף לזה יש לנו את כל המזוודות".

מבדיקה שערך 'כיכר השבת' עולה כי בעבר הוגשו תלונות למשרד התחבורה ששלח נציג מטעמו שהבטיח לפעול בנושא אך דבר לא קרה.

"מדובר בלא פחות משערורייה והתחושה עזה מאד כי מדובר באפליה על רקע דתי ועדתי", אומר לנו ש.ל. המתגורר כ-15 דק מהתחנה הקרובה ביותר, "הילדים שלי צריכים לצעוד בחושך בשעת לילה מאוחרת כדי להגיע הביתה, איזה היגיון יש בזה שחצי מושב יסבול ככה סתם ללא סיבה".

מחברת אגד נמסר בתגובה, כי על התושבים לפנות למשרד התחבורה המעניק את רישיון הקווים לאגד, ולמועצה האזורית בבקשה לתקן את האפליה.

כשפנינו למועצה האזורית 'מרחבים' עם השאלה מדוע לא נעשה דבר בעניין, לאחר אין ספור בקשות של תושבי המושב כבר כמה שנים, תגובת המועצה הייתה כי "המושב עובר מהפכה בתשתיות ומתבצעות בו עבודות פיתוח, רק כשהעבודות יסתיימו נוכל להגיש בקשה נוספת למשרד התחבורה בנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר