ביטול פשרת הגיוס

הנציגים החרדים על ביטול התיקון לחוק הגיוס: "בג"צ חייב ניעור - ודחוף"

"שופטי בג"צ מוכיחים פעם אחר פעם שהם מנותקים מהעם": הפוליטיקאים החרדים מגיבים בחריפות לביטול התיקון לחוק הגיוס על ידי בג"צ: "המוסד הזה חייב ניעור" (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני והשר אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

החלטת שופטי בג"צ לבטל את חוק הגיוס החדש שהעבירו המפלגות החרדיות בממשלה הנוכחית, גורמת לטלטלה פוליטית. בתוך שנה, אמורה הממשלה להעביר חוק שיהיה מוסכם על בג"צ ובמקביל כזה שגם המפלגות החרדיות יכולות לחיות איתו.

יו"ר ש"ס אריה דרעי מסר: "פסיקת בג"צ היום מוכיחה שוב את הנתק החמור השורר בין בית המשפט העליון לבין העם היהודי, היודע כי במשך כל הדורות מה שהחזיק אותנו מול הרדיפות והגזרות היה לימוד התורה. בני הישיבות ימשיכו גם אחרי פסיקת בג״צ לשקוד על תלמודם בבחינת שבט לוי, ולהגן בזכויותיהם על תושבי הארץ. נפעל בכל כוחנו לתיקון החוק באופן שיאפשר את המשך ההסדר הקיים".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הגיב להחלטה ואמר: "במהלך כל ההיסטוריה של העם היהודי היו רבים מתוך העם ומחוצה לו שניסו למנוע מתלמידי הישיבות להמשיך את תלמודם, חלקם ניסו זאת בכוח, חלקם בדרכים אחרות. לעולם לא הצליחו לפגוע בלימוד התורה, וגם עכשיו לא יצליחו. לומדי התורה ימשיכו בתלמודם עם בגץ או בלעדיו".

התגובה של ח"כ גפני (באדיבות המצלם)

"אני דוחה מכל וכל את פסיקת בגץ ובמהלך השנה הקרובה נתקן זאת על אפם וחמתם של השופטים שאין להם שום מושג מה המשמעות של לומדי התורה וכל זכות הקיום שלנו כעם תלוי בתלמידי הישיבות וכך העולם כולו, 'אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי'".

סגן שר החינוך מאיר פרוש אמר בתגובה: "האקטיביזם השיפוטי של בג"ץ מרוקן כליל את חשיבות החקיקה בכנסת שהופכת לאות מתה. הפסיקה היום הינה המשך לתקיעת היתדות בארון המתים. בג"ץ להוט למלחמת גוג ומגוג".

"במשך שבעים שנה לא היה מטעם המדינה שוויון כלפי הציבור החרדי מול הציבור הכללי, החרדים יודעים שהם מופלים וזה המחיר של עצמאות".

ח"כ יעקב מרגי אמר: "פסיקה שכולה נזק ומנותקת מהמציאות. בשנים האחרונות צהל ונציגים בחברה החרדית עושים עבודה שזיפית ומצליחים להגיע ליעדים סבירים ועכשיו שהבג"צ יגייס".

ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר בתגובה: "שופטי בג"צ מוכיחים פעם אחר פעם שהם מנותקים מהעם ומגיעים עם אג'נדות מרחוב שינקין בתל אביב או מהאליטות ברחביה בירושלים. המוסד הזה חייב ניעור אחת ולתמיד. לומדי התורה שמרו על העם היהודי לפני בג"צ וישמרו עלינו לנצח נצחים.. כשאר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ".

ח"כ מנחם אליעזר מוזס: "בג"צ שב ומוכיח כמה הוא מנותק ממסורת ישראל ועד כמה עמוקה שנאתו לכל דבר שקרוב ללומדי התורה ולשומרי הדת. בגצ ממשיך פעם אחר פעם להתערב בהחלטות הכנסת באופן שערורייתי. הגיעו מים עד נפש והגיע העת להחזירו לגודלו הטבעי".

"סיעת יהדות התורה תיוועץ עם גדולי ישראל ובמקביל נפעל לחוקק חוק שיגן עלינו מפני פסיקותיו הזחוחות של בג"צ.
תורת ישראל תמשיך ותתקיים ולומדיה ימשיכו לשבת וללמוד באהלה של תורה על אף ולמרות פסיקתם".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר הערב: "גמרנו להיות פראיירים, הגיוס לצה"ל הוא לכולם". לדבריו: "הערכים ניצחו היום. נתניהו לא יכול להמשיך להתחמק ולהתפתל. היום התחלנו לסובב את ההגה של החברה הישראלית לכיון של שוויון וערכים.

בוועד הישיבות מסרו בתגובה: "הישיבות הקדושות הינם נשמת אפו ומאור עיניו של עם ישראל וסוד קיומו, מימות אבותינו אברהם יצחק ויעקב ובמשך כל שנות גלותו לא פסקה ישיבה מעם ישראל ועל אחת כמה וכמה בארץ הקודש. לימוד התורה בהיכלי הישיבות והכוללים בלא שום עיסוק אחר, הינו הערובה היחידה לקיום היהדות והבטחת דור העתיד. הישיבות הקדושות בארץ ישראל המאוגדות תחת "מרכז התורה - ועד הישיבות באר"י" שהוקם ע"י גדולי הדור לפני כ-75 שנה מתוך הריסות ישיבות אירופה, ימשיכו לקיים בדבקות את משימתם לקיום הישיבות הקדושות והכוללים התפתחותם ופריחתם ללא ויתור כל שהוא על אף אחד מהחוסים בצילם".

בפלג הירושלמי אמרו: ביטול חוק גיוס - שהוציא כשבעת אלפים צעירים חרדים מעולם התורה אל שורות צה"ל, ושהחדיר שיח של הסתגלות לשירות הצבאי בציבור החרדי - מוכיח כי בג"צ דבק בעיוורון חושים מוחלט אחר עיקרון ה'שיויון בנטל', ולא משנה כמה הציבור החרדי הקריב את ערכיו ותורתו בחוק החדש, הבג"צ ימשיך לדרוש- לקיים את הערך החוקתי של 'שיוויון בנטל' במלואו. זה הזמן להתפכח, ולהבין כי רק עמידה איתנה וברורה נגד חיקוקי דין שמבטלים את ערכיה הבסיסים של היהדות, תסיים את השיסוי החוקתי חסר המעצורים בציבור שומרי התורה והמצוות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר