"הרב שהתנצר" התגלה כאיכר הונגרי שנחשד בפלילים

תחקיר מיוחד שנחשף במגזין 'מחפשים' שיצא לאור על ידי מחלקת ההסברה של יד לאחים מתחקה אחר עקבותיו של "רב" מהונגריה, שהמיסיונרים מציגים תדיר בכתביהם כמי שהמיר את דתו. התחקיר הביא מסמכים אותנטיים המראים כי הוא הועמד למשפט בארה"ב בגין התחזות לרב וכי מדובר באיכר שנמלט מהונגריה לאחר שנחשד בגניבה (בארץ, שיווקי)

הרב שהתנצר התגלה כאיכר הונגרי. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מחלקת ההסברה של יד לאחים הוציאה בחודש האחרון את מגזין מס' 7 של 'מחפשים' – כתב העת המיועד לאנשים הבאים במגע עם כתות המיסיון הנוצרי.

הכתבה המרכזית במגזין עוסקת בראיון עם אחד מבכירי המיסיונרים לשעבר ביוון שפעל להמרת דתם של יהודי המדינה מטעם הכת הנוצרית "היהודים המשיחיים". בסופו של דבר הוא גילה סתירות של ממש בכתובים הנוצריים, הבין את טעותו והתגייר כהלכה עם משפחתו. הראיון עמו נערך בירושלים, כשחזותו היהודית אינה מסגירה את עברו.

בגיליון מובא גם סיפורה של אישה יהודייה שלאחר נפילת מסך הברזל נגררה על ידי מיסיונרית לנצרות, ועד מהרה הפכה להיות מראשי הכנסיה הפרוטסטנטית הגדולה ביותר בקייב בירת אוקראינה, ובמסגרת זו הביאה יהודים רבים להצטרף לכנסיה. היא מספרת על ההליך שעברו היא ובני משפחתה, שבמהלכו גילו את השקר שבנצרות ונטשו את הכנסיה תוך שהם מוותרים על משכורות עתק וחיי פאר.

'מחפשים' מס' 7 מופץ בחודש האחרון לאלפי יהודים שנלכדו ברשת המיסיונרית ברחבי הארץ. בין היתר עומדים פעילי יד לאחים ומחלקים את העיתון בשערי למעלה מ-150 הקהילות המיסיונריות, לאלו הבאים ליטול חלק בטקסים ובהרצאות.

ביד לאחים תולים תקוות גדולות בהתעוררות לתשובה וחזרה ליהדות שיביא 'מחפשים' החדש, המורחב והמשודרג. בימים אלו החלה עבודת התרגום לרוסית ולאנגלית של גיליון זה, במטרה להפיץ אותו ליהודים דוברי רוסית ואנגלית, שהמיסיונרים פועלים בקרבם.

שער 'מחפשים' מס' 7. צילום: יח"צ
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר