תקדים

נחשף: מחבלים נקברו בבית קברות לחללי אויב

לאחר שנים של חוסר שימוש בבית הקברות בבקעת הירדן, נחשף היום כי המדינה קברה ארבעה מחבלים בבית הקברות. המידע נחשף בעתירה שהוגשה לבג"צ (חדשות, בארץ)

בית קברות לחללי אויב (צילום: חאמד אלמקט פלאש 90 )

המדינה חשפה היום (רביעי) בבית המשפט העליון כי עשתה בתקופה האחרונה שימוש בבית קברות לחללי אויב. הדברים נחשפו בעקבות עתירה של בני משפחות ארבעה מחבלים המזוהים עם חמאס, ביניהם המחבל שרצח את הנערה הלל אריאל והמחבל שרצח את הרב מיכאל (מיכי) מרק.

מדובר בפעם הראשונה בשנתיים האחרונות, מאז החל גל הטרור האחרון, שנעשה שימוש בבית קברות זה. בהודעת המדינה נאמר כי נקברו במקום ארבע גופות של מחבלים מיהודה ושומרון שביצעו פיגועים בשטח ישראל. בית הקברות לחללי אויב ממוקם ליד גשר אדם בבקעת הירדן.

המחבלים שנקברו הם: עבד אלחמיד אבו סרור, שביצע את פיגוע ההתאבדות בקו 12 בירושלים לפני שנה וחצי, מוחמד טראירה, שרצח את הנערה הלל אריאל בביתה בקריית ארבע לפני שנה, מוחמד פקיה, שרצח את הרב מיכאל (מיכי) מרק בפיגוע הירי בכביש 60 ובראמי עוורתאני, שניסה לבצע פיגוע דקירה ליד מחסום חווארה לפני שנה.

הפיגוע באוטובוס (צילום : מדברים תקשורת, עומרי אפרים)

הפרט שנחשף היום בבג"צ הוא תקדימי, ומהווה מימוש של החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני מלפני כמה חודשים לפיה גופות המחבלים יקברו בבית קברות ישראלי בצורה עלומה. פרקליטם של המשפחות, עו"ד מוחמד מחמוד, טען כי קבורת המחבלים נעשתה לפני שהתקבלה החלטה על כך.

שר הביטחון לשעבר משה יעלון דחה בעבר את הצעתו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן לקבור את המחבלים בבית קברות לחללי אויב, אך בחודשים האחרונים העלה שוב ארדן את ההצעה בפני שר הביטחון הנוכחי ליברמן וזה קיבל את ההצעה.

בית קברות לחללי אויב (צילום: חאמד אלמקט, פלאש 90)
בית קברות לחללי אויב (צילום: חאמד אלמקט, פלאש 90)
בית קברות לחללי אויב (צילום: חאמד אלמקט, פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר