צפו: זו החללית הישראלית שתגיע לירח

בשנה הבאה מתוכננת הטיסה הראשונה של חללית ישראלית שתטוס לירח. החללית נבנית על ידי עמותה ישראלית שהוקמה על ידי 3 מהנדסים שהצטרפו לתחרות (בארץ)

החללית הישראלית (צילום: איבראספסיו)

עמותת SpaceIL, הנציגה הישראלית בתחרות Google Lunar XPRIZE, ממשיכה בהתקדמותה לבניית החללית הישראלית הראשונה שתגיע לירח. השבוע התקבל מבנה הבסיס במתקני התעשייה האווירית.

החללית במצבה הנוכחי היא שלד המורכב משני לוחות "סנדוויץ'" מחוררים, לוחיות עיליות ותחתיות ומבנה טבעת קונוס. עד כה עוצבו רכיבים אלו על ידי התעשייה האווירית ויוצרו בספרד על-ידי חברת IberEspacio, כעת מושלמת הבניה תוך תקווה שתשוגר לירח במהלך השנה הבאה. בימים אלו עובדים על הרכבת כל החללית כשהמנועים כבר הורכבו.

סרטון תדמית של העמותה (צילום: איבראספסיו)

SpaceIL הינה עמותה ללא כוונת רווח, שהוקמה בשנת 2011 במטרה להנחית את החללית הישראלית הראשונה על הירח. את העמותה הקימו של מהנדסים צעירים: יריב בש, כפיר דמרי ויהונתן ויינטראוב שנענו לאתגר התחרות העולמית Google Lunar XPRIZE: מרוץ בינלאומי מודרני להנחתת חללית בלתי מאוישת על הירח.

מנכ"ל SpaceIL, ד"ר ערן פריבמן, אמר: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם הצוות המקצועי של IberEspacio. עכשיו שמבנה הבסיס ברשותנו, ניתן להתחיל את ההרכבה, אינטגרציה ובדיקות במפעל חלל בתעשייה האווירית".

מנהל מפעל חלל של התעשייה האווירית, עופר דורון, אמר: "בית החלל של ישראל, גאה להיות חלק מצוות SpaceIL, יוזמה חינוכית וטכנולוגית שמייצגת את מיטב הטכנולוגיה הישראלית. אנו גאים לקחת חלק ולתמוך בפרויקט חשוב זה ביחד עם המהנדסות והמהנדסים הטובים ביותר של תעשייה אווירית, שמשלבים את כל הידע הטכנולוגי וההנדסי שנחוץ לבניית חללית מורכבת שכזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר