"מרגישים את האהבה"

החיבוק של סערט ויז'ניץ ליונה יהב: 'תודה לך על הלב החם'

בצל המתקפות החריפות של 'דגל התורה', העניקו סערט ויז'ניץ והקהילות החסידיות חיבוק חם לראש עיריית חיפה יונה יהב • "יש אנשים שמנסים לתקוע טריז בקשר הזה", התריעו • צפו בווידאו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

הציבור החרדי בעיר חיפה, חלוק - כך נראה - בעמדתו לגבי ראש עיריית חיפה יונה יהב. בעוד הציבור הליטאי בעיר בראשות מיכי אלפר, נציג 'דגל התורה', מנהלים נגדו מלחמת חורמה, עוד ועוד קהילות בעיר דווקא מביעות תמיכה ביהב.

אחרי ההצהרות של יו"ר ש"ס בחיפה עודד שבזי על תמיכה ביונה יהב, "כיכר השבת" חושף כעת קטע מדברים שנשא יו"ר קהל סערט ויז'ניץ הארצי, הרב יוסף באהם, במסגרת אירוע סגור שערך אתמול (רביעי) ראש העיר יונה יהב בו השתתפו ראשי קהילות ועסקנים מחסידיות גור, סערט ויז'ניץ, ויז'ניץ, צאנז, חב"ד, נדבורנה, קהל חסידים, ספרדים ובהשתתפות חברי המועצה אריה בליטנטל, עודד שבזי ואהרון כהן.

'סערט ויז'ניץ' שהינה החסידות הגדולה ביותר בחיפה, וכידוע שרבני העיר והקהילות מתחשבים בדעתו של כ"ק האדמו"ר מסערט וי'זניץ, מאז ומתמיד לא הביעה את דעתה ולא השמיעה את קולה סביב המתרחש בחיפה, אך לא עוד.

כעת "כיכר השבת" חושף את דבריו של הרב באהם באירוע הסגור.

לאחר שהוא הודה לראש העיר חיפה "על כל מה שאתה עושה למען העיר חיפה, בכלל לתושבי העיר, שאנחנו חלק מתוכם ובפרט על מה שאתה עושה לתושבים החרדים", התייחס הרב באהם בדבריו לבניית כיתות הגן של סערט ויז'ניץ (דבר שגורמים פוליטיים מ'דגל התורה' ניסו להשתמש בו בכדי לנגח את יהב) ואמר: "אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזו, כי זה משהו שקרה ממש בימים אלו שתודה מיוחדת מגיעה לראש העיר בשם קהילת סערט ויז'ניץ.

"ממש בשבוע שעבר הייתה מועצת העיר וזה לא סוד שאנחנו מתעכבים עם ה-8 כיתות גני ילדים בנים שאנחנו רוצים להוסיף לחיידר של סערט ויז'ניץ והיו הרבה קשיים שתלויים במשרד החינוך ובעוד גורמים, אבל אני חייב לומר לכם שראש העיר כל הזמן עומד ודוחף וכל מה שרק נתקע הוא מנסה איפה אני יכול להרים את זה בחזרה, איפה אני יעזור, איפה אני מסייע, כי הוא אומר - 'לא יעזור לאף אחד כלום הבניין הזה חייב לקום - והוא יקום', ואנחנו נעשה את הכל והוא יביא חוות דעת הוא יעשה מכרז נוסף ויעשה הכל כדי שזה יקרה.

נציגי הקהילות ויונה יהב, אמש

"המהלך האחרון שהיה חסר זה שהיינו צריכים עוד איזה אישור ממועצת העיר וגם זה קרה במועצה האחרונה והיום אושר והושלם המהלך. ומבחינתו, איך הוא אומר? 'אני סיימתי את תפקידי עכשיו זה כבר יעבור ליפה נוף' והם כבר יריצו את זה ויתקדמו הלאה עם הקבלן'".

הרב באהם המשיך ואמר: "אנחנו חייבים להגיד לך תודה רבה גדולה על המסירות ועל העקביות שאתה כל הזמן עשית למען הפרויקט הזה שהוא יקום ויהיה".

לאחר מכן המשיך הרב באהם וסיפר: "היום בבוקר ראש העיר היה בביקור אצל האדמו"ר ואני חייב להגיד לך, אם שמת לב בין הדברים אבל אותי זה תפס, האדמו"ר אמר לך תודה על כל העזרה, אבל אמר לך מעבר לזה, אני רוצה להגיד לך תודה על הלב החם שלך, על הרצון שלך, זה משהו שמרגישים שאתה נותן את זה מכל הלב, מרגישים את האהבה ומרגישים את הרצון, וזה הרבה מעבר, הוא אמר לך, זה הרבה מעבר לתודה, וזה הכי חשוב, שרואים שאפשר לתת ואפשר לתת וכשרואים את הרצון לתת עם האהבה והחום זה דבר מאד גדול וחשוב".

כאן עובר הרב באהם ומתייחס לראשונה למאבקים שמנהלים גורמים בדגל התורה כנגד יונה יהב ומביע תמיכה מלאה ביהב: "אני רוצה לומר לך כבוד ראש העיר, אנחנו גאים בשותפות איתך, אנחנו סערט ויז'ניץ וכל מי שיושב כאן, אנחנו גאים להיות שותפים איתך, גאים להיות איתך בדרך, גאים לעשות איתך מעשים ולהוביל איתך מהלכים למען התושבים החרדים, כי אנחנו מאמינים בדרך הזאת.

"למרות שיש אנשים, וזה לא סוד, שמנסים כל הזמן לתקוע טריז בקשר הזה, ומנסים לסכסך, מנסים לחרחר ריב וינסו בכל דרך אפשרית איך אפשר אולי לעשות שסערט ויז'ניץ אולי יצליחו לסכסך בינינו או לסכסך בין קהילות אחרות - הם לא יצליחו, ההיפך, אנחנו גאים בדרך שלנו, הדרך שעוד קיבלנו מהאדמו"ר ז"ל ויבדלחט"א הדרך שיש לנו מהאדמו"ר שליט"א, שהדרך הנכונה היא דרך השלום ורק בדרך השלום ושל לאהוב אחד את השני ורק בדרך הזאת מגיעים להישגים הכי גדולים והכי חשובים".

הרב באהם סיים את נאומו ואמר: "לסיום אני רוצה לומר לך ראש העיר, כשם שזכית לפני שבועיים והיית בטקס לחנוך את החיידר של צאנז, וכשם שזכית השבוע לתת ולחנוך בנין של הקהילה של הספרדים, תזכה בעז"ה בקרוב מאד לחנוך את מבנה גני הילדים אצלנו, ולא רק אצלנו - אלא בכל הקהילות, תזכה לחנוך את כל החסר שחסר לכל קהילה וקהילה, והזכות הגדולה הזאת של תינוקות של בית רבן, מי כמוך יודע, זכויות של לימוד ותפילה של תשב"ר, שלולא העזרה והסיוע שלך, אני בכל אופן יודע, לי זה ברור, ולכל היושבים כאן, שיש להם אחריות של מוסדות, לא שהם עסקנים בלי אחריות, אלא שיש להם אחריות של קהילה ושל מוסדות, יודעים שלולא העזרה והסיוע של ראש העיר, אין חיידר, אין בית ספר, אין כלום - והזכויות הרבות האלו של תשב"ר יעמדו לך ראש העיר ביום הגדול, ביום הדין, בראש השנה, וזכות זה תזכה לשנה טובה ומתוקה כתיבה וחתימה טובה לך ולכל בני ביתך וחזק ואמץ וכל טוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר