הפסקת אש בערד

ניסן בן חמו: "ננהל ערוץ תקשורת מול גור בכבוד הדדי"

לאחר ההודעה לחסידי גור שלא להיגרר לפעולות אלימות, מודיע ראש עיריית ערד ניסן בן חמו על עצירת פעולות המחאה והקמת ערוץ תקשורת מול חסידות גור בכבוד הדדי (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ניסן בן חמו, היום (צילום: יש עתיד)

ביממה האחרונה, בהתערבות בכירי המשטרה, נעשים ניסיונות לגבש "הפסקת אש" בין הצדדים הניצים בעיר ערד, ראש העיר ניסן בן חמו והחילונים מצד אחד, וחסידות גור מצד שני.

מאז ההפגנה הסוערת במוצאי השבת האחרון והעימותים בין חסידי גור לתושבים המקומיים והפעילים האנטי דתיים על רקע תליית השלטים הפוגעניים, מנסים גורמים בכירים, הן בקהילה החסידית והן מצד מקורבי ראש העיר, להביא לרגיעה על מנת לנסות ולפתוח בהידברות במטרה להביא פתרון מוסכם.

כפי שחשף "כיכר השבת" שוגרה אתמול (רביעי) הודעה טלפונית לחסידים המתגוררים בערד בה הובהר בשם הוועדה כי אין לפעול באופן עצמאי ואין להיגרר לפעולות אלימות.

היום, משגר ראש העיר ניסן בן חמו מסר דומה לתושבים החילונים ומודיע על הקמת וועדת גישור שתורכב מבכירי הקהילה החסידית ומהתושבים החילונים.

בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב בן חמו לתושבים: "רבים מאתנו היו עדים לאירוע שהתחולל במוצאי השבת האחרונה, בו נחצו קווים אדומים של בריונות ואלימות. אמש התקיים כנס תושבים מרשים שאירגנה קבוצת המאבק בו נכחו למעלה מ-1,000 תושבים שמוטרדים מפגיעה בצביון החילוני של העיר".

בן חמו מציין לדבריו כי "משטרת ישראל הבינה לאור האירועים את הצורך בהתערבות משמעותית יותר מבחינתם. במהלך כנס התושבים קיבלתי פנייה מבכירים מאוד במשטרת ישראל לשקול הקפאת צעדי מחאת תושבים כדי למנוע הסלמה במצב, ולקבל את פניית נציגי גור לפתוח ערוץ תקשורת ישיר מולם.

"בסיומו של כנס התושבים זימנתי את מובילי התנועה לשמירה על צביון העיר לשיחה משותפת בלשכתי. הצגתי בפניהם את הפנייה המשטרתית והבהרתי שרגע לפני שפעולות המחאה יוצאות לדרך אנו נדרשים כולנו למחשבה מעמיקה.

"לשמחתי, נציגי התנועה גילו אחריות ונענו לפניית המשטרה. כעת, כשברורה העוצמה של הציבור החילוני במאבק על צביון העיר יתנהל ערוץ התקשורת מול חסידות גור בכבוד הדדי".

לסיום כותב בן חמו: "לכן, אני מבקש מכל אחד ואחת להימנע מפעולות מחאה עצמאיות שעלולות להחריף את המצב. אני קורא לכם לתת תמיכה לצוות המאבק בכדי שיוכלו לנהל את המאבק בנחישות ובתבונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר