משנים כיוון

עידן חדש ב'יום ליום': ציטוטים של ישי נגד דרעי ואזכור ההרשעה

לראשונה מאז פרש אלי ישי מש"ס, הוא מצוטט ב"יום ליום" נגד היו"ר אריה דרעי - בטור שמפרסם אחיינו של ישי בעיתון. בין השינויים הנוספים: אזכור הרשעת דרעי והסרת התואר "הרב" (עיתונות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי ו"יום ליום". ארכיון (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90, סריקה)

כחודש וחצי לאחר שאריה דרעי וש"ס נטשו את ביטאון המפלגה הוותיק 'יום ליום' והקימו את 'הדרך', נראה כי בביטאון הישן החליטו לצאת לדרך חדשה גם באופי הסיקור של יו"ר המפלגה ובגישה מול תנועת ש"ס.

קוראי 'יום ליום' גילו כי השבוע, לראשונה מאז עזב אלי ישי עזב את ש"ס והקים את 'יחד', הוא מצוטט בעיתון בדברים נגד היו"ר הנוכחי אריה דרעי.

במסגרת טור פוליטי המסכם את השנה, העלה הכותב בשם העט חיים בוזגלו את נושא השבת והעובדה שדרעי לא קיבל החלטה בנוגע לסגירת המרכולים בשבת, כמו גם הטענה כי היועמ"ש מנע ממנו להעביר את החלטתו לבג"צ. בשלב זה, הביא הכותב ציטוטים של אלי ישי התוקפים את דרעי. כותב הטור, כותב גם בשם עט נוסף - יוחאי דנינו, והוא אחיינו של אלי ישי.

בנוסף, בוזגלו מזכיר בטורו את תקופת הקמת ש"ס, הרב יצחק פרץ, ו"הרב ניסים זאב", אולם מתעלם מדרעי כשמזכיר את הצלחת ש"ס ב-1999, אז הגיעה המפלגה בראשות דרעי להישג היסטורי של 17 מנדטים. בוזגלו אמנם מתעלם מדרעי, אולם מזכיר את העובדה כי באותה השנה דרעי הורשע בפלילים ונכנס לכלא.

העובדה שהעיתון מזכיר את הרשעת דרעי והכניסה לכלא, נחשבת לעידן חדש ביום ליום, שכן עד כה הנושא לא אוזכר בעיתון.

כמו כן, בעידן החדש של יום ליום, התואר "הרב" הוסר מכל הפוליטיקאים - כולל אריה דרעי, כאשר היחידים שזוכים לו הם סגן השר מאיר פרוש וח"כ לשעבר ניסים זאב.

תגובת מו"ל יום ליום נעמה עידן: "אני שמחה שגם הכתב ישי כהן מקפיד על ציטוט מדויק והבאת העובדות מהסקירה כפי שנכתבה ב'יום ליום'. כך נהגנו בסקירה עליה נכתב בכתבה זו, ובעז"ה כך נמשיך לפעול. במסגרת השינויים המקצועיים שנערכו ב'יום ליום' החלטנו להציג לקוראינו את האמת ללא הלבנת פנים אך גם ללא משוא פנים. מבחינתי, למרות שכתבה זו עלולה להיראות כביקורת כלפינו, אני רואה בה הצלחה גדולה של הנחלת ערך האמת, שבהמשך הדרך יהפוך לנורמה מקובלת גם אצלנו - החרדים, והיא מהווה שינוי מגמה מבורך, כיון שגם העיתונות החרדית נדרשת לשאוף למקצועיות ולהקפיד על כללי האתיקה בנוסף לכללי ההלכה".

מתוך הטור בעיתון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר