"הוריקן גואטה"

חבר המועצת התבטא: אם גואטה מתפטר גם אני אתפטר

פרסום ראשון: אחד מחברי מועצת חכמי התורה התבטא: "אם יגאל יאולץ להתפטר - גם אני אתפטר, הוא לא צריך לעזוב את הכנסת". הגר"ש כהן עומד על דעתו ומסרב לפגוש את ח"כ גואטה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש כהן (צילום: יעקב כהן)

סערת התפטרות ח"כ יגאל גואטה לא יורדת מסדר היום: ל"כיכר השבת" נודע כי אחד מבכירי חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס התבטא אתמול "אם יגאל יאולץ להתפטר - גם אני אתפטר, הוא לא צריך לעזוב את הכנסת". טרם ברור האם חבר המועצת אכן מתכוון להתפטר, אך מדובר באמירה חריפה וחריגה, מקורב לרב אישר שאכן הייתה התבטאות כזו, ובביתו של הרב לא הכחישו זאת.

לצידו של חבר המועצת נמצא חבר מועצת נוסף שגם הוא בדעה שאין לפטר את גואטה, הרב העביר מסר למעונו של הגר"ש כהן. במקביל גם הגאון רבי בן ציון מוצפי, מבכירי הרבנים הספרדים, שיגר מסר לגר"ש כהן שיש להשאיר את גואטה בכנסת.

אך כל זה לא עוזר עד כה ומצבו של גואטה במעונו של הגר"ש כהן לא בכי טוב. ל"כיכר השבת" נודע כי נשיא המועצת עומד על דעתו כי גואטה צריך לעזוב את תפקידו הציבורי. יתרה מזו, הרב מסרב אפילו לפגוש את הח"כ המתפטר.

אמש, בשעות הערב המאוחרות, הגיע למעונו של חכם שלום כהן, ח"כ יואב בן צור, יו"ר סיעת ש"ס ונאמן ביתו של זקן חברי מועצת חכמי התורה הגאון חכם שמעון בעדני. בן צור העביר מסר מטעמו של הרב בעדני כי יש להשאיר את גואטה בתפקידו, מסר שככל הנראה לא התקבל. ל"כיכר השבת" נודע כי לבסוף סוכם שתקיים פגישה בין שני הרבנים בה תתקבל החלטה סופית.

'ידיעות אחרונות', הבוקר

טרם ברור מתי תתקיים הפגישה, שכן היא חייבת להתקיים עוד בסוף השבוע, שכן ביום ראשון בבוקר גואטה צפוי להגיש מכתב התפטרות ליו"ר הכנסת יואל יולי אדלשטיין. עם זאת, גורם בש"ס אומר כי הפגישה יכולה להתקיים עד 48 שעות אחרי מכתב ההתפטרות, שכן מדובר ביומיים שחבר כנסת מתפטר יכול לחזור בו.

בתוך כך, בעמוד הראשי של העיתון 'ידיעות אחרונות' פורסמה הבוקר תמונתו של גואטה באזכרה לאביו תחת הכותרת "הוריקן גואטה", ובצמוד לתמונה טור של שר החינוך לשעבר שי פירון תחת הכותרת "מה שעשו לו זו לא יהדות".

"דרעי לא ציפה לכזו מהומה סביב גואטה" אומר מקורב לשר: "ידענו שיהיו כותרות, אבל אף אחד לא דמיין לרגע שזה יעורר כזו סערה ציבורית גדולה. במצב הנוכחי זה עושה לנו נזק לש"ס, הופכים אותנו לאנשי שנאה, יגאל מוצג כאיש של אחדות ורווחה שמודח משנאה, זו בעיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר