צפון קוריאה ביצעה עוד ניסוי טיל בליסטי שחלף מעל יפן

המדינה המבודדת ממשיכה במסע הטירוף שלה עם ניסוי טיל בליסטי נוסף מעל יפן. היפנים והאמריקאים רותחים מזעם ונראה כי המתיחות רחוקה מלהגיע לנקודת הסיום (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית)

קים ג'ונג און ממשיך לצפצף על העולם וצפון קוריאה שיגרה הלילה (ו') טיל בליסטי נוסף שחלף מעל האי הוקאידו שבצפון יפן, הרחק לתוך מימי האוקיינוס השקט. כך נמסר מגורמים רשמיים בדרום קוריאה וביפן.

מדובר בהסלמה נוספת במתיחות באזור לאחר הניסוי האחרון של פיונגיאנג בפצצת גרעין רבת עוצמה - פצצת המימן, לפני כשבועיים. מזכיר הממשלה היפנית, יושיהידה סוגה, אמר לכתבים במהלך מסיבת עיתונאים שאורגנה בחופזה, כי הטיל טס מעל יפן, ונחת באוקיינוס השקט, כאלפיים קילומטרים ממזרח להוקאידו. "הפרובוקציות החוזרות ונשנות מצד צפון קוריאה בלתי מתקבלות על הדעת ואנחנו מוחים עליהן במילים התקיפות ביותר", הוסיף סוגה.

התרעה על שיגור הטיל נשמעה בסביבות השעה 1:00 (שעון ישראל) בעיירה קמאישי שבצפון יפן. צבא דרום קוריאה מסר כי הטיל הגיע לגובה של כ-770 ק"מ, טס במשך כ-19 דקות וגמא מרחק של כ-3,700 ק"מ - רחוק מספיק כדי להגיע לשטח החסות האמריקני גואם שבאוקיינוס השקט שם יש בסיס צבאי אמריקאי. צבא ארצות הברית אמר זמן קצר לאחר מכן כי זיהה שיגור בודד של טיל בליסטי לטווח בינוני.

צפון קוריאה שיגרה עשרות טילים בתקופת שלטונו של הדיקטטור הצעיר קים ג'ונג-און, והיא מאיצה את תוכניות הנשק שלה, שנועדו להעניק לה את היכולת לתקוף את ארה"ב בטיל רב עוצמה בעל ראש נפץ גרעיני. בחודש שעבר צפון קוריאה שיגרה טיל מאזור דומה, ליד הבירה פיונגיאנג, וגם הוא חלף מעל האי היפני הוקאידו לפני שנחת במימי האוקיינוס. בחודש יולי צפון קוריאה ביצעה שני ניסויים בטילים בליסטיים בין יבשתיים לטווח ארוך, שיכולים להגיע לפחות לחלקים משטחה של ארה"ב.

דרום קוריאה מסרה כי ביצעה ניסוי של שיגור טיל אל הים, כדי להגיב בצעד דומה כלפי השיגור הצפון קוריאני. "הבית הכחול", משרדו של נשיא דרום קוריאה, זימן כינוס דחוף של המועצה לביטחון לאומי. נשיא דרום קוריאה, מון ג'יאה-אין, אמר כי השיגור יוביל רק לבידוד דיפלומטי וכלכלי נוסף של צפון קוריאה. דוברו של מון הוסיף כי "הנשיא הורה לגורמי הממשל לנתח את המצב ולהתכונן לאיומים חדשים מצידה של צפון קוריאה".

גם יפן כינסה את המועצה לביטחון לאומי. ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, אמר כי הסנקציות של האו"ם צריכות להיות מוטלות בנחישות על צפון קוריאה. אבה הוסיף כי על הקהילה הבינלאומית לשלוח לצפון קוריאה מסר ברור בנוגע לפעולותיה המתגרות. מזכיר המדינה האמריקני, רקס טילרסון, אמר כי מחויבותה של ארה"ב לביטחון בנות בריתה נותרה "קשיחה", קרא ל"צעדים חדשים" נגד צפון קוריאה והוסיף כי "הפרובוקציות המתמשכות רק מעמיקות את הבידוד הדיפלומטי והכלכלי של פיונגיאנג".

השיגור הצפון קוריאני מגיע יום לאחר שפיונגיאנג איימה להטביע את יפן ולהפוך את ארה"ב ל"אפר ואפלה", בשל תמיכתן בהחלטת מועצת הביטחון של האו"ם להטיל עליה סנקציות חדשות, בעקבות הניסוי הגרעיני שערכה ב-3 בספטמבר, השישי והעוצמתי ביותר שביצעה עד כה.

מועצת הביטחון של האו"ם הצביעה בלילה שבין שני לשלישי פה אחד בעד ההחלטה שגובשה על ידי ארה"ב, הכוללת סבב חדש של סנקציות נגד צפון קוריאה, שאוסרות על ייבוא טקסטיל מצפון קוריאה ומגבילות את אספקת הדלק למדינה. בתגובה לשיגור, הדולר האמריקני צנח בחדות בשעות המסחר הראשונות באסיה ביחס למטבעות הנחשבים בטוחים יותר - הין היפני והפרנק השוויצרי. עם זאת, הירידות התמתנו במהירות במהלך המסחר התזזיתי.

צפון קוריאה מאשימה את ארה"ב, שלה 28,500 חיילים שמוצבים בדרום קוריאה, כי היא מתכננת לפלוש לשטחה ומאיימת באופן קבוע להרוס אותה ואת בנות בריתה באסיה.

מהבית הלבן נמסר כי הנשיא טראמפ קיבל תדרוך בנוגע לשיגור הלילה. טראמפ התחייב כי לעולם לא יאפשר לצפון קוריאה לאיים על ארצו באמצעות טיל עם ראש נפץ גרעיני, אך גם ביקש מסין לעשות יותר כדי לרסן את שכנתה. סין מצידה מעדיפה תגובה בינלאומית דיפלומטית על פני פעולה צבאית שתגרום לה למבוכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר