נחשפו בשבעה

הפתקים האבהיים של המשגיח מפוניבז'

הגר"א גינזבורג זצ"ל מנהלה הרוחני של ישיבת פוניבז' נפטר במהלך השבת האחרונה, בניו חשפו במהלך השבעה את ההתכתבויות המרגשות שלהם עם אביהם הגדול (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"א גינזבורג זצ"ל (צילום: בעריש פילמר)

מותו של המשגיח של ישיבת פונוביז׳ הגאון רבי אליעזר גינזבורג זצ״ל שנסתלק בשבת האחרונה לגנזי מרומים הייתה במשך שנים רבות דוגמא והשראה לתלמידי הישיבה לאן עליהם לשאוף מבחינה מוסרית ואיך ראוי וצריך להתנהג באורחות יושר בכל תחומי החיים.

לידי 'כיכר השבת' הגיעו פתקים נדירים המלמדים על גדלותו ועוצמתו הרוחנית של ״המשגיח״ וכיצד התייחס לחינוך ילדיו ולימדם השקפה נכונה דעת תורה.

בניו מספרים כי כשהיו ילדים וביקשו לבקש או לשאול משהו היו משאירים פתק לאבא ששב בשעה מאוחרת מהישיבה לפני שהלכו לישון על הסטנדר ובבוקר היו מוצאים את התשובה בכתב.

כשהיה בנו בכיתה ד׳ קיבל במתנה זכוכית מגדלת וביקש רשות לקחתה לחיידר לשחק בו בקרני השמש.

המשגיח הגר״א גינזבורג זצ״ל השיב במתק לשונו:" ל.... החמוד והחרוץ אתה יכול לקחת לחיידר את הזכוכית מגדלת משום שאתה לומד טוב ובוודאי לא תשחק בזה באמצע הלימוד, רק בהפסקות, וזה לא יפריע לך בלימוד התורה הקדושה.

וכאשר תראה שהנייר נשרף ע״י קרני השמש העוברים דרך הזכוכית מגדלת תלמד מוסר השכל שהשמש הרוחנית שהוא אור התורה גם הוא חודר עמוק ללב ומשנה את הלב ללב של תורה.

ומתוך כך תלמד בהתמדה ותתפלל בכוונה ותתנהג בדרך ארץ ובמידות טובות כראוי לילד של תשב״ר".

במכתב נוסף כתב הילד ושאל : לאבא יש מבצע!! שאם קונים 4 בקבוקי פפסי מקבלים כורסה מתנפחת חינם. אתה מסכים שנשתתף במבצע?

המשגיח זצ״ל השיב: "ל.... היקר והחמוד. אשר לומד תורה גמרא ומשניות, ואשר מיום ליום נעשה יותר תלמיד חכם כי כל מי שיודע יותר תורה הוא יותר תלמיד חכם.

יש מבצע שכל יום אוספים גמרא או משניות ויודעים בעל פה, מקבלים התנפחות ברוחניות ונעשים יותר ויותר תלמיד חכם.

אי אפשר להשתתף בשמי המבצעים וצריך לבחור או מבצע ברוחניות או מבצע בגשמיות ולכן עיצה טובה היא לאסוף גמרא ומשניות ותפילה ומעשים טובים ומקבלים גם עולם הזה וגם עולם הבא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר