"להניף את דגל המלחמה"

בראשון: 'העדה' בהפגנה בשל מעצרם של שלושה אברכים

בעקבות מעצרו של נכד האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק ומעצרם של שני אברכים מחסידות ברסלב שהיו בדרכם לאומן, 'העדה החרדית' מתכננת "הפגנת זעם" ביום ראשון הקרוב • כל הפרטים (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפגנה. ארכיון (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

שני אברכים מחסידות ברסלב שהתכוונו לשהות בראש השנה הקרוב על ציונו הקדוש של רבי נחמן מברסלב באומן, הגיעו לבקו"ם בתל השומר כדי להסדיר את מעמד בן הישיבה, לאחר שנודע להם כי נאסרה עליהם היציאה מהארץ עקב אי סדרים במעמדם.

האברכים נעצרו מיד עם הגעתם לבקו"ם על ידי המשטרה הצבאית, ונשפטו ל-20 ימים בכלא 6 הצבאי. האברכים ישוחררו במוצאי יום הכיפורים כשאת הימים הנוראים יבלו בכלא בלי משפחתם.

אחד האברכים הינו תושב ירושלים ואב לשני תינוקות, והשני תושב בית שמש ואב לארבעה.

עסקנים בברסלב אומרים כי "מדובר באברכים לכל דבר וענין ואין ספק כי תורתם אומנותם. יש תחושה כי מישהו כבר מיישם את החלטת הבג"צ שביטל השבוע את חוק הגיוס, אין עם מי לדבר".

במקביל, בירושלים נעצר לפני מספר ימים אברהם יצחק טויב, נכדו של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, והיום (שישי) מודיעים עסקני החסידות, כי לאחר שתמו כל הניסיונות לשחררו בדיבורים ושתדלנות, הן על ידי חברי הכנסת החרדים והן על ידי ארגוני ההצלה למיניהם, הם יוצאים להפגנה רבתית בראשות האדמו"ר וראשי העדה החרדית.

ההפגנה תתקיים ביום ראשון בשעה 13:00 בכיכר השבת, והאדמו"ר צפוי לשאת דברים נוקבים בעקבות מעצר נכדו שהינו לדברי גורמים בחסידות אברך משי לכל דבר וענין.

לאחר "הפגנת הזעם" בכיכר השבת - כלשון המודעות - יצאו המפגינים "באש קודש אל עב לשכת הגיוס שפ השמד, למעמד מסירות נפש". במודעה אחרת נקרא הציבור "לעצור בעד מגיפת השמד" ו"להניף את דגל המלחמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר