למרות הסנקציות

צפון קוריאה לא מפחדת: כך נראה שיגור הטיל שחלף מעל יפן

סוכנות הידיעות המרכזית של צפון קוריאה פרסמה בסוף השבוע תיעוד של שיגור הטיל הבליסטי לשמי יפן. מדובר בטיל מסוג וואסונג-12, אותו הטיל ששוגר גם בחודש שעבר (בעולם)

(צילום: מתוך שידורי NBC)

סוכנות הידיעות המרכזית של צפון קוריאה פרסמה בסוף השבוע תיעוד של שיגור הטיל הבליסטי לשמי יפן. מדובר בטיל מסוג וואסונג-12, אותו טיל ששוגר לשמי יפן גם בחודש שעבר. בתיעוד שפורסם נראה מנהיג הצפון קים ג'ונג און כשהוא צופה בשיגור ומברך עליו.

השיגור הנוסף הגיע לאחר שבמועצת הביטחון של האו"ם אישרו סבב סנקציות חדש נגד המדינה הסגורה, זאת בשל הניסוי הגרעיני שביצעה לאחרונה. מדובר בסנקציות מרוככות מאלה שהציעה ארה"ב במקור, וזאת בשביל לאפשר את תמיכתן של סין ורוסיה במהלך.

על פי קוריאה הדרומית, הטיל ששיגרו בצפון הגיע לגובה של 770 קילומטרים וטס מרחק של 3,700 ק"מ עד שנחת באוקיינוס. שר החוץ של ארצות הברית, רקס טילרסון, התייחס אתמול (שישי) לשיגור ואמר כי על סין ורוסיה להראות את חוסר סבלנותן בעקבות השיגור "הפרוע", בנקיטת פעולות מטעמן.

בעקבות הטלת הסנקציות החדשות, בצפון קוריאה איימו כי יטפיעו את יפן ויהפכו את ארה"ב לאפר באמצעות ארסנל הנשק הגרעיני שמחזיקה המדינה המסוגרת. מזכיר הממשלה ביפן אמר כי ארצו תשתמש בכל האמצעים שברשותה בכדי לשמור על בטחון אזרחיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר