יגאל גואטה התפטר מהכנסת

חבר המועצת זעם: "אף אחד לא הגיע להתייעץ בנושא"

ח"כ יגאל גואטה התפטר הבוקר מהכנסת - התפטרות שמעוררת סערה אדירה בש"ס • חבר מועצת מביע זעם על שלא התייעצו עמו בפרשה • בלעדי: השיחה של גואטה עם פעילים בש"ס (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ו באלול תשע"ז | 17.09.17
נשיא המועצת וחלק מחברי המועצת (צילומים: יעקב כהן - פלאש 90)

חבר-הכנסת יגאל גואטה, מזכ"ל ש"ס, הגיש הבוקר (ראשון) את התפטרותו מהכנסת לידי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, מעתה יהיו 48 שעות עד שההתפטרות תיכנס לתוקף, במהלכם יפעלו בכירים במפלגה, ביניהם חברי מועצת חכמי התורה והיו"ר אריה דרעי - שינחת הבוקר בישראל, לנסות ולהביא להשארתו במפלגה, מה שנראה כמהלך לא קל בשל ההתנגדות החריפה בביתו של נשיא המועצת הגר"ש כהן.

במכתב ההתפטרות שהגיש ליו"ר הכנסת, כתב גואטה: "אני מתכבד להודיעך על התפטרותי מחברות בכנסת. זכות הייתה לי לשרת את עם ישראל בכנסת ישראל, אמשיך לשרת אותם גם מחוץ לכנסת. בהזדמנות זו אאחל שנה טובה ומתוקה לעם ישראל".

ח"כ גואטה מתפטר מהכנסת

ל"כיכר השבת" נודע כי חבר מועצת נוסף, זעם בסוף השבוע על העובדה שאלו שהובילו את ההתפטרות של גואטה לא הגיעו להתייעץ עימו בנושא.

"מקרובים מובילים מהלכים דרמטיים מבחינת ש"ס, זו הנהגת המפלגה, אף אחד לא הגיע להתייעץ בנושא, אני מתעדכן דרך התלמידים ששמעו בתקשורת מה קורה", התבטא חבר המועצת בשיחה שקיים אמש לפני מעמד הסליחות בחצות לילה.

דבריו החריפים של חבר המועצת מצטרפים לדברי חבר מועצת נוסף שהביע תסכול מההתנהלות סביב הפרשה והתבטא, כפי שדווח ב"כיכר השבת" כי "אם יגאל מתפטר גם אני אתפטר". כשבנוסף, חבר מועצת שלישי הביע את דעתו כי יש לנזוף בגואטה אך להשאירו בכנסת.

כזכור, אמש דווח בחדשות 2 כי מי שדוחף בכל הכוח להתפטרות גואטה הוא הרב יעקב כהן, בנו של הגר"ש כהן, שפועל בנושא נגד השר אריה דרעי.

מכתב ההתפטרות של גואטה

בתוך כך, ל"כיכר השבת" הגיע קטע מתוך שיחה שניהל הח"כ המתפטר גואטה עם פעילים במפלגה. במהלך דבריו טען גואטה כי אנשים חתכו את הראיון שלו במטרה לפגוע בו: "אמרתי בראיון שזה איסור חמור מהתורה וזו תועבה, אנשים רעים חתכו את זה".

בשלב הזה חושף גואטה על שהתרחש רגע לפני הסערה הגדולה: "חכם שלום והרב בעדני כבר שמעו את זה, שמעו הכל, הם הבינו שמדובר פה באנשים רעים שמנסים לסלף את דבריי", גואטה הוסיף והסביר כי הלך לשם רק לאחותו כדי לחזק אותה. "ברוך השם בזכות זה יש לה היום מטבח כשר", סיפר.

גואטה תוקף את אלו שניהלו נגדו את הקמפיין ואמר כי "אלו חבורת אנשים רשעים, שונאים שלנו, הם מחררי ריב, הם רוצים מחלוקת עם ש"ס ולא רוצים שש"ס תתרומם, אנחנו יודעים מי האנשים שמפיצים את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר