פסק דין תקדימי

נהג שיכור באופניים חשמליים ויהיה במעצר

החלטת בימ"ש קבעה - רוכב אופניים שיכור המעורב בתאונת דרכים ישהה במעצר עד תום ההליכים. "אופניים חשמליים מסוכנים לרוכב וסביבתו כרכב דו"ג אחר – המחייב רישיון" (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אופניים חשמליים הינם כלי תחבורה לכל דבר ועניין, בעקבות ריבוי כלי הרכב הדו גלגליים ובעיקר האופניים החשמליים, המשטרה שמה דגש באכיפה לעבירות שמתבצעות תוך הרכיבה על האופניים. נהיגה/רכיבה תחת השפעת אלכוהול על כלי תחבורה מהווה עבירה חמורה ומסכנת את הרוכב וכלל משתמשי הדרך.

בתאריך 28.8.17 אירעה תאונת דרכים ברחוב העלייה בת"א, בה היו מעורבים אופניים חשמליים עם הולכת רגל ועגלת תינוק, רוכב האופניים החשמליים שהגיע לצומת לא הבחין בהולכת הרגל עם העגלה תוך שהוא פוגע בהן על מעבר החצייה, כתוצאה מהפגיעה התינוקת נחבלה חבלה של ממש ובתוכה חתך במצח.

מכתב האישום עולה כי, רוכב האופניים החשמליים נבדק בחשד לנהיגה בשכרות ונמצא כי הוא, רוכב תחת השפעת אלכוהול בכמות של 1,055 מ"ג לליטר אוויר נשוף.

בתאריך 4.9.17 החליט בימ"ש השלום לתעבורה בת"א כי רוכב האופניים ישהה במעצר עד תום ההליכים נגדו. בהחלטה אמר השופט: "אדם היוצא לכביש עת שהוא נתון תחת השפעת אלכוהול, פוגע בהולכת רגל וגורם לה לחבלה חמורה כל זאת בתחום מעבר חצייה, הוא אדם אדיש לחלוטין למעשיו, שותה לשוכרה, התנהגותו ונהיגתו מדברת בעד עצמה. להדגיש לפי עמדתי, אופניים חשמליים מסוכנים לרוכב וסביבתו כרכב דו"ג אחר – המחייב רישיון נהיגה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר