אלשיך מגלה

המשפט של רבי נחמן שתלוי מעל מיטת מפכ"ל המשטרה

בראיון טלוויזיוני ראשון שהעניק מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך, הוא סיפר מה המשפט שכתב רבי נחמן מברסלב בספרו, שהקל עליו את המעבר מהשב"כ למשטרת ישראל (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אלשיך מדבר. הראיון (צילום: מתוך חדשות 10 ושישי עם איילה חסון)

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך העניק בסוף השבוע האחרון ריאיון ראשון מאז נכנס לתפקידו לפני כשנתיים, ובמהלכו הוא התייחס לשלל נושאים שעל סדר היום.

באשר לשימוש הגובר של המשטרה בעדי מדינה, אמר אלשיך כי לדעתו "המפולת של ארגוני הפשיעה בשנים האחרונות התחילה בגלל היכולת לגייס עדי מדינה - שהם הכרח בל יגונה".

לגבי סערת הצבת והסרת המגנומטרים אחרי פיגוע הירי שבו נרצח שני שוטרים על הר הבית, הבהיר המפכ"ל: "ביצענו את החלטות הדרג המדיני. לא אתן לו ציונים. יש לומר כי הגורם היחיד שהסתייג מהתאמת המגנומטרים לתפקידם הוא משטרת ישראל משום שהיתה לנו כבר חוויה, אנחנו מכירים את הנושא ורצינו לחתור לפתרונות אחרים. השב"כ לא התנגד לנושא המגנומטרים, אחרי שהם הוצבו הוא המליץ על פירוקם".

"האם אתה 'איש' של ראש הממשלה?", נשאל רנ"צ אלשיך בידי הכתב דורון הרמן - והשיב: "הופעלו עלי לחצים כבירים לקחת את התפקיד. מיד לאחר שקיבלתי את ההחלטה לקחת את התפקיד, הבהרתי גם לשר וגם לראש הממשלה שאין שום הבטחה בין אם בסמכות, ובין אם לא בסמכות שהיא תקפה. מבחינתי, אני עושה את התפקיד למען עם ישראל".

באשר לאפשרות שיצטרך לקבל החלטות משמעותיות בנוגע לחקירות ראש הממשלה, הוא אמר: "היה ברור שמפכ"ל צריך לקבל החלטות משמעותיות. לא תמיד הן נחמדות, לא תמיד הן פופולריות. המשטרה עוסקת בעצבים החשופים של החברה הישראלית ומטבע הדברים לא כולם אוהבים את מה שהיא עושה".

"זה היה משמעותי. לא ארחיב מעבר לכך", הוסיף המפכ"ל כשנשאל האם חיקור הדין שנעשה למיליארדר ארנון מילצ'ן, מקורבו של ראש הממשלה, בפרשת תיק המתנות היה משמעותי.

לקראת סיום, הסביר המפכ"ל חובש הכיפה מה הקל עליו את המעבר החד מתפקיד סגן ראש שירות הביטחון הכללי בו כיהן, לפיקוד על משטרת ישראל: "מעל חדר המנוחה שלי בירושלים יש שלט שכתוב עליו הפתגם של רבי נחמן מברסלב 'טוב שיעשה לו אדם התחלה חדשה בכל פעם - כי ההמשך הולך אחרי ההתחלה'. זה פשוט וחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר