מאחורי הקלעים

ההבטחות לא מומשו: הפגנת הזעם על מעצר נכד האדמו"ר

אלפים מחוגי הקנאים מפגינים בכיכר השבת במחאה על מעצר נכד האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק • מאחורי הקלעים: המהלכים לשחרורו והתערבות הח"כים • לשכת גפני: הוא ישוחרר עד ר"ה (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ו באלול תשע"ז | 17.09.17
ההפגנה בכיכר השבת (צילום: דוד פרלמוטר)

בעקבות מעצר הרב אברהם יצחק טויב - נכד האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק לפני כשבועיים, וכליאתו בכלא צבאי, מתקיימת בשעה זו (ראשן) בכיכר השבת בירושלים הפגנת של קהילות הקנאים וחוגי העדה החרדית - תולדות אברהם יצחק, תולדות אהרון ודושינסקי.

מהמשטרה נמסר כי "אזור כיכר השבת נחסם לתנועת כלי רכב עקב הפגנת חרדים במקום על רקע מעצר משתמט גיוס על ידי צה"ל. המשטרה ערוכה במקום".

חסידות תולדות אברהם יצחק נחשבת למתונה יחסית מול שאר הקהילות והחסידויות שמזוהות עם הקו הקנאי של מאה שערים והעדה החרדית, והוראת האדמו"ר על יציאה למאבק שנושא אופי הפגנתי ויתכן אף אלים, מעורר תמיהה רבה, כמו גם העובדה כי מדובר בנכדו של האדמו"ר שלא הורה קודם לכן לצאת להפגנות על נושא הגיוס.

"כיכר השבת" חושף בפרסום ראשון את השתלשלות הדברים שהובילו להכרעה על יציאה להפגנות זעם.

כ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק (צילום ארכיון: שוקי לרר)

ביממות הסמוכות למעצרו של הנכד, פנו עסקני הקנאים למעונו של האדמו"ר כדי לקבל את אישורו להתסיס את הרחוב החרדי ולקיים הפגנות למען שיחרור הנכד, אך הופתעו מאוד לשמוע כי האדמו"ר אינו חפץ בשלב זה בהפגנות וכי אף פנו בהוראתו לחברי הכנסת החרדים כדי שהללו יפעלו לשחררו.

גורם בחסידות תולדות אברהם יצחק מספר ל"כיכר השבת" כי "בשבועיים שעברו מאז מעצר הנכד, נשמעו הבטחות ברורות למדי מפי הח"כים החרדים כי שחרור הנכד הוא ענין של ימים, ואף הגדיל אחד מהם לעשות בכך שפירסם הודעה מטעמו כי בתוך יום הנכד ישוחרר, דבר שלא קרה לבסוף".

אותו גורם מוסיף כי למיטב ידיעתם אכן הח"כים פעלו ככל יכולתם ויצרו קשרים רבים בתוך המערכת הביטחונית על מנת לשחרר את הנכד, אך כאמור ללא הועיל.

ההפגנה בכיכר השבת (צילום: דוד פרלמוטר)

ביום חמישי האחרון, התכנסו במעונו של האדמו"ר מספר עסקנים בכירים שסיקרו בפניו את השתדלותם הרבה של חברי הכנסת החרדים, תוך ציון העובדה כי בפועל נכדו של האדמו"ר עדיין כלוא, וכי אין פתרון שתדלני כזה או אחר באופק.

האדמו"ר הורה בתום ההתכנסות כי יש לצאת ולהפגין על דבר מעצרו וכי זהו הפתרון היחיד שנראה שיחלץ אותו מהכלא.

ל"כיכר השבת" נודע כי בחוגי הקנאים שררה תרעומת שקטה על הפנייה אל חברי הכנסת החרדים, ובשל כך תוכנן שלא להשתתף בהפגנה, אך בחסידות תולדות אהרון נחלצו לעזרת האדמו"ר, והודיעו בשבת האחרונה על השתתפות חובה בהפגנה, כך גם בחסידות דושינסקי.

במקביל לכך נודע ל"כיכר השבת" כי גם לאחר פרסום קיום ההפגנה, התקשר אחד מחברי הכנסת החרדים למעונו של האדמו"ר בערב שבת, וביקש לבטל את ההפגנה, תוך התחייבות מסוימת כי הנכד ישתחרר כבר ביום ראשון בבוקר. אך כאמור גם זה לא קרה, וההפגנה הגדולה יצאה לדרכה.

בשעות הצהריים פרסמה לשכתו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני כי "לאור פנייתו היום אל לשכת שר הביטחון מר אביגדור ליברמן, סוכם כי נכדו של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק ישוחרר מהכלא הצבאי עד ראש השנה". עוד צוין כי עצורה נוספת תשוחרר אף היא מהכלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר