אלימות לא מוצדקת

מח"ש החלה לבדוק את תיעוד השוטרים שהכו מפגינים

המחלקה לחקירת שוטרים החלה לבדוק את ממצאי ההפגנה בה היכו שוטרים מפגינים חרדים לכאורה ללא סיבה. "מפגינים חרדים הפכו כלי להוצאת קיטור על לא עוול בכפם" אמר שר הבריאות יעקב ליצמן (אקטואליה)

ההפגנות בירושלים (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90 )

המחלקה לחקירות שוטרים החלה לבדוק את הממצאים מההפגנה האלימה שאירעה היום (ראשון) ב"כיכר השבת", זאת בעקבות הסרטונים בהם נראים מפגינים חרדים מוכים באלימות על ידי שוטרים במהלך ההפגנה נגד מעצר נכדו של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחקץ ההפגנות התקיימו בצומת הרחובות מלכי ישראל שרי ישראל בבירה לאחר שהצעיר נעצר בשל שלא התייצב להגשת דיחוי מהצבא.

במח"ש מסרו כי בקרוב תתקבל החלטה אם לפתוח בחקירה נגד השוטרים ולוחמי מג"ב שבעטו והפעילו כוח חריג ולא סביר נגד מפגינים שלא תקפו אותם. באחד הסרטונים נראה שוטר מטיח בעצמה אל הקרקע מפגין חרדי, ובסרטון אחר נראית שוטרת מעיפה אל הרצפה מפגין וזה נופל על פניו. סרטונים אחרים תיעדו אלימות קשה מאד של שוטרים נגד מפגינים.

שוטר דוחף מפגין (באדיבות המצלם)

שני מפגינים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין-כרם, אחד מהם פונה לבית החולים כשמצבו מוגדר קל עד בינוני ואחר נפגע באורח קל.

בהודעת בית החולים הדסה נאמר: "מהפגנות המתקיימות בירושלים פונו לחדר המיון בהדסה עין כרם 2 נפגעים, האחד בן 16.5 עם חבלת ראש ודימום פנימי, במצב בינוני- יציב ובהכרה. יושאר להשגחה, השני כבן 17, במצב קל, ישוחרר בקרוב".

שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס גם הוא לאלימות נגד המפגינים ואמר "אני מגנה בתוקף את האלימות הקשה נגד המפגינים החרדים בירושלים, מדובר בהפעלת כוח מיותרת, מסכנת חיים ושאינה מקובלת בעליל. התיעודים הקשים מהתנהגות השוטרים מוכיחים כי מפגינים חרדים הפכו כלי להוצאת קיטור על לא עוול בידי שוטרים אלימים ומסוכנים. על המשטרה לרסן התנהגות זו לאלתר כדי להבטיח שלום הציבור".

בהודעת המשטרה היום נאמר: "המשטרה נאלצה להשתמש באמצעים לפיזור הפרות סדר ולעצור לחקירה תשעה מתפרעים, תוך ניסיון למנוע את המשך ההפגנה האלימה והבלתי חוקית ואת חסימת הצירים. כבכל אירוע מסוג זה, תיבדק גם התנהלות השוטרים במקום, בדגש על אחד האירועים בו לכאורה נראה מהסרטון שהופץ ברשת, כאילו הופעל כוח שלא לצורך אכיפה. כל מה שחשוד לכאורה כחריגה מסמכות והפעלת כוח לא מידתית, יועבר לבדיקה במח"ש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר