צפו בווידאו

למה השמיים נצבעו באדום? זה ההסבר

השקיעה המדהימה נצפתה במקומות שונים ברחבי הארץ. עשרות גולשים תיעדו את השקיעות המדהימות מהמון מקומות ברחבי הארץ. כך מסבירים המומחים את התופעה. צפו (בארץ)

השקיעה בתל אביב (צילום: מרינה קפלן-דגמי, ynet)

בישראל נצפתה הערב (ראשון) שקיעה אדומה יפהפייה, שתועדה על ידי עשרות גולשים. צבע השמים הפך לאדום בוהק שנצבע אט אט בשחור עם התקדמות השקיעה. הצבע האדמוני החל להיראות לקראת השעה שבע בערב.

השקיעה בקרית חיים (צילום: דיר וענונו ynet)

ד''ר יגאל פת-אל הסביר בראיון ל-ynet על התופעה ואמר: "ברגע שהשמש שוקעת הצבע שלה ניתן לפירוק לכל צבעי הקשת. הקרניים האדומות שלה עוברות הכי טוב את האטמוספרה. ברגע שיש באטמוספרה אבק, או עננים מאוד גבוהים - השמש מאירה אותם ואז רואים את כל השמיים נצבעים באדום. אלו אותם חלקיקים שמחזירים את האור של השמש",

עוד הסביר ד"ר פת-אל כי: "כשהשמש שוקעת אנחנו רואים אותה בצבע אדום. אחרי שהיא שוקעת ויורדת מתחת לאופק, הקרניים האדומות עדיין מאירות ופוגעות בשמיים והחומר הזה חוזר. לפעמים כשיש עננים מאוד גבוהים, אפשר לראות את הקרניים האלו הרבה אחרי שהשמש שוקעת מתחת לאופק. זה סוג של חיזיון אופטי".

חזאי "מטאו-טק" אבי אלקוב אמר כי: "זו תופעה שאינה בהכרח מטאורולוגית, אלא של קרני אור. זו תופעה שנוצרת כתוצאה מכך שהשמש נשברת בזווית מסוימת עקב החלקיקים שיש באטמוספרה. זה לא משהו חריג או בלתי נתפס, בעיקר תופעה יפה שכדאי ליהנות ממנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר