אלימות השוטרים בירושלים

המפכ"ל: הרגשתי רע מאוד כשראיתי את סרטוני האלימות

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך התייחס לאלימות השוטרים בהפגנה בירושלים ואמר כי כי הפעלת הכוח הייתה לא מוצדקת • הרב הראשי הגדיר זאת "חריגה" והשר ארדן אמר: "חובה לעשות תיקון" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ג"בניק דוחף בברוטאליות מפגין חרדי (באדיבות המצלם)

במטה הארצי של המשטרה נערך הבוקר (שני) טק הרמת כוסית בהשתתפות השר לביטחון פנים גלעד ארדן, המפכ"ל רוני אלשיך והרבנים הראשיים לישראל הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו.

במהלך הטקס התייחס מפכ"ל המשטרה לסרטון שנחשף ב"כיכר השבת" שהוכיח את אלימות השוטרים אתמול במהלך הפגנת העדה החרדית בירושלים ואמר: "הרגשתי רע מאוד כשראיתי את הסרטונים מהאלימות בירושלים".

אלימות השוטרים (צילום: קבוצת "מחאות החרדים הקיצוניים")

המפכ"ל הוסיף ואמר כי "הסרטונים מההפגנה נראים רע מאד. אני לא מצדיק את זה, אולי יש שוטרים שצריכים להעמיד לדין".

לדבריו: "היתה אלימות קשה של החרדים, הפעלת הכוח מולם על פניו-לא מוצדק". אלשיך הוסיף ואמר כי "אפשר היה לצאת מהסיטואציה הזו אחרת. אם השוטר איבד שליטה - הוא ישלם על זה".

"שוחחתי אמש והיום עם פיקוד מחוז ירושלים ונתתי את דעתי בענין. מח"ש חוקרת. לאחר סיום חקירת מח"ש נערוך בדיקה משלנו", הוסיף.

הרב הראשי הגר"ד לאו אמר בטקס כי "אמש הייתה למשטרה חריגה בהתנהלותה, הדבר לא מאפיין את המשטרה ועל כולם לזכור כי 'בצלם אלוקים עשה את האדם'.

"למרות החריגה שהייתה אתמול למשטרה, הדבר איננו מאפיין את המשטרה ועל כל השוטרים לזכור כי ברור שהדרך היא לתת כבוד לכל אחד ואחת כמו שהתרגשנו לפני שבוע לראות את השוטרת מגישה מים למפגינה הנכה, כי בצלם אלוקים ברא את האדם".

דברי הגר"ד לאו בטקס

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן אמר בטקס כי "לשוטר תפקיד מרכזי בעם ישראל, ויחד עם התפקיד המרכזי הזה באה גם אחריות גדולה וכבדה התיקון וההתחדשות כמו חשבון הנפש אינן מלמדות קלות נדרשת התמדה ואמונה ביכולת לתקן, להתחדש לחדול מהרגלים רעים ולהחליפן בהרגלים טובים.

"כולנו מצווים לעבור תהליך זה כל אחד ואחת מאיתנו וכפי שאמר קהלת': 'כי אדם אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא'. כולנו עושים טעויות, כולנו חוטאים לעיתים כולנו מצווים על חשבון נפש קודם כל נבחרי הציבור והשרים, אבל כמובן כמובן בשל מרכזיות התפקיד, גם השוטרים. תפקידו של השוטר במדינה המורכבת שלנו מעט בהקבלה לתהליך שתיארתי מחייב כל יום כמעט מידה גדולה של אמונה, התדמה, מסירות למען הכלל וכן גם תיקון. השוטר נדרש לאומץ ונחישות כיוון שהוא מגן על הציבור בגופו ממש, אבל באותה עת הוא נדרש גם לסבלנות ואיפוק".

דברי השר ארדן בטקס

ארדן הוסיף ואמר כי "לשוטר מותר להפעיל כוח במסגרת תפקידו, הכוח הזה הכרחי לביטחון ולסדר אך אין מקום לאיבוד עשתונות ולהפעלת כוח שלא לצורך. וכאשר יש מקרים שנראים ככאלה יש חובה לברר אותם עד תום לעשות תיקון.

"וכך צריך להודות, נראו אתמול חלק מהמקרים שתועדו בהפגנות החרדים בירושלים. כל כך שמחתי כבוד הרב הראשי, שאמרת בצדק שהפרט הזה איננו מעיד על הכלל, אבל המקרים הללו מצריכים בדיקה מעמיקה אולי גם חשבון נפש ותיקון וטוב עשתה המשטרה וטוב עשה המפכ''ל שהודיע במהירות על הצורך לבדיקה".

השוטרת הטיחה את הנער על הכביש (צילום: ישי כהן)

הבוקר התייחסו לסרטונים גם גורמים בכירים נוספים במשטרת ישראל והביעו מורת רוח על אשר התרחש בהפגנה. "גם אם המטרה הינה שמירה על החוק ופינוי הצמתים יש לעשות זאת באופן ראוי ולא בברוטאליות ומכות", אמרו.

ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) התייחס לאלימות בהפגנה ואמר: "אני תומך בשילוב חרדים בצה"ל, אך לא פחות מכך תומך בזכותם של מתנגדי הגיוס להפגין. הפעלת הכח נראית מוגזמת ומיותרת וחייבת להיבדק.

"על יחידות המשטרה ומג"ב מוטלות משימות קשות בנקודות החיכוך הנפיצות ביותר בחברה הישראלית, אך למרות המורכבות אסור להגיע למצב של אובדן שליטה".

בהפגנה אתמול נפצע נער בן 16 בראשו, באורח בינוני. הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בעיר עם חבלת ראש ודימום פנימי. נער בן 17 נפצע קל. המשטרה דיווחה כי שבעה שוטרים נפצעו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר