"אל תשליכני"

תופעה מעציבה: ילדים מאשפזים את סביהם כדי לא לארחם בחגים

מזעזע: בבתי החולים מאשרים כי קיימת תופעה של אשפוז קשישים במחלקות השונות, בידי קרובי משפחתם, וזאת כדי להיפטר מה"מעמסה" הכרוכה באירוח שלהם בחגים (משפחה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בבתי חולים רבים בישראל יודעים לדווח בימים אלו, כי ניכרת עלייה בשיעור הקשישים שמאושפזים על ידי בני משפחתם. הסיבה לכך נעוצה ככל הנראה בכך שהם אינם רוצים או יכולים לטפל בהם בתקופת החגים המתקרבת.

לפי בדיקת 'כאן', זוהי תופעה נרחבת שנפוצה לקראת ראש השנה או ליל הסדר. מנהל המרכז לרפואה דחופה בבית החולים איכילוב שבתל אביב, פרופ' פיני הלפרן, אישר את הפרסום. לדבריו, "מדובר בנושא רגיש ומורכב. במקרים רבים קרובי הקשישים אינם מגלים רצון לטפל בהם. לפעמים בני משפחות קשישים קמים ועוזבים את בן משפחתם בבית החולים, ולא מותירים לצוות הרפואי ברירה אלא לדאוג לו".

עם זאת, הוא הוסיף להגנתם של קרובי הקשישים, כי "לעתים בני המשפחה אכן נתקלים בקושי ממשי לטפל בקשיש".

יו"ר הסתדרות הגמלאים שמוליק מזרחי קורא לבתי החולים להימנע מאשפוזי שווא של קשישים בחגי תשרי בידי בני משפחותיהם: "מדובר על תופעה שחוזרת על עצמה. 71 אחוזים מהמשפחות העידו שהקשישים הסיעודיים מהווים מעמסה נפשית במהלך החגים. אנחנו מקבלים פניות רבות לפני החגים של קשישים שטוענים שמאשפזים אותם על מנת לחסוך בעלויות או לנסוע לחופשות".

בבית החולים רמב"ם שבחיפה מאשרים כי התופעה ידועה אולם אין לגביה נתונים מדויקים, בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה הגיבו כי מדובר בתופעה מצערת אך "בכל מקרה, מדיניות האשפוז אינה משתנה ומבוססת על מצב רפואי בלבד". בביה"ח שערי צדק שבירושלים אמרו: "במקרים המדוברים בית החולים מערב את השירות הסוציאלי ומנסה לאתר פתרונות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר