בשורה תחבורתית

החלה הקמתה של תחנה מרכזית חדשה בירושלים

במחלף גולדה, סמוך לשכונת רמות בירושלים, החלה לאחרונה הקמתה של תחנה מרכזית חדשה ועדכנית. הדבר עשוי להשפיע גם על הפקקים הקשים בכביש העמוס (תחבורה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
כך זה ייראה (הדמיה: 'מורדגן')

משרד התחבורה, ועיריית ירושלים באמצעות חברת מוריה לפיתוח ירושלים, החלו בהקמתה של התחנה המרכזית החדשה בירושלים, במחלף גולדה, סמוך לשכונת רמות בצפון ירושלים - כך נודע היום (שני).

על פי הדיווח, תוקם תחנה מרכזית חדשה לטובת תושבי האזור ובה מסוף נוסעים וחניון אוטובוסים ענקי, כחלק ממהפכת התחבורה הציבורית בצפון ירושלים.

התחנה המרכזית החדשה אמורה גם להביא להקלה משמעותית בעומסי התנועה בכניסה לעיר, ואף להועיל לתושבי צפון ירושלים שייהנו מנגישות תחבורתית רבה במרחק קצר מביתם.

יוקם חניון אוטובוסים שישתרע על פני 20 דונם ובו כ-250 חניות לאוטובוסים, ומסוף הנוסעים צפוי לכלול 11 רציפים שיקלטו תחבורה עירונית ובין עירונית, אליו יגיעו הנוסעים במעבר הולכי רגל תת קרקעי מוסדר ונגיש.

ההשקעה בפרויקט הינה כ-350 מיליון שקל, וחניון האוטובוסים החדש יביא לפינוי חניוני האוטובוסים הנמצאים בכניסה לירושלים, כחלק מפרויקט הדגל של העיר ירושלים - "הכניסה לעיר". מעל החניון החדש יוקם גג ירוק עם צמחייה מרובה ואדניות ענק.

יצויין, כי כבר יש תב"ע מאושרת לתוכנית שאפתנית זו ולאחרונה אף החל בה שלב הדיפון והחפירה. לפי צפי התכנון, ברבעון הראשון של 2018 יחל שלב הקמת המסוף וחניון האוטובוסים יושלם באמצע שנת 2020. הקמתו של מסוף הנוסעים תושלם שנה לאחר מכן, בשנת 2021.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר